וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאילנד: מכירה פומבית של אמונות תפלות

13.8.2003 / 15:00

אזרחי המדינה מוכנים לשלם כמעט כל סכום כדי לקבל לוחית רישוי הנושאת את הספרה 9; שר התחבורה החליט לערוך מכירה פומבית ללוחיות, וזכה בלוחית בסך 95 אלף דולר

שר התחבורה התאילנדי, סוריאה יונגרנגרינקיט, שילם סכום בסך ארבעה מיליון בהט תאילנדי (95 אלף דולר) עבור לוחית רישוי לרכב. סוריאה שילם את הסכום הפנטסטי תמורת לוחית הנושאת את הספרות 9999. הספרה 9 מביאה מזל רב לפי האמונה התאילנדית. השר הודיע כי יעניק את לוחית הרישוי כמתנה לבנו.

בחברה והתרבות התאילנדית מייחסים משמעות רבה לכל דבר הנושא עליו את הספרה 9. משמעות הספרה בתאית היא המשכיות. מסיבה זו נהגו תאילנדים רבים לשלם מיליוני בהט כשוחד לפקידי הרישוי במדינה, על מנת לקבל לוחיות רישוי הנושאות את הספרה הנחשקת.

שר התחבורה סוריאה החליט להילחם בתופעת מתן השוחד באמצעות מכירה פומבית של כל לוחיות הרישוי הנושאות את הספרה 9. במכירה הפומבית שהחלה אתמול בבנגקוק ותימשך שלושה ימים, הועמדו למכירה 302 לוחיות רישוי. המכירה מעוררת עניין רב במדינה והיא מועברת בשידור חי ברשת האינטרנט. על פי הנחיות משרד התחבורה, הכסף שייאסף ממכירת לוחיות הרישוי יופנה למוסדות צדקה תאילנדיים.

"לא היה אכפת לי להוציא את הסכום הגדול כי ידעתי שהכל ילך לצדקה", אמר השר לאחר זכייתו בלוחית. "האווירה הייתה כל כך שמחה, ולכן הסכמתי לשלם הרבה יותר משתכננתי", סיפר. לדבריו, הוא יוכל למכור את הלוחית במחיר גבוה מארבעה מיליון בהט, אולם אין בכוונתו לעשות זאת. משרד התחבורה התאילנדי מאמין כי מכירת הלוחיות תניב סכום בסך 200 מיליון בהאט (4.76 מיליון דולר).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully