וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהודים אנטישמים

יוסי קלו

13.8.2003 / 10:12

יוסי קלו על מפגן הבוז המתמשך של טומי פורצקי וחבורתו לדת ישראל

נכון שכולנו בעד חופש דת ומצפון? נכון שכולנו נגד כפייה דתית? הרי כולנו כל כך מתקדמים, כל כך מודרנים, פלורליסטים, ליברלים. בתשעה באב, יום תענית לזכר בית המקדש שנחרב (פעמיים!) בגלל שנאת אחים, שנאת חינם, כפה שר הפנים, אברהם פורז משינוי, על העובדות הדתיות בלשכתו להתייצב לעבודה.

נסו לתאר לעצמכם את תגובותינו אם שרת פנים באיזו מדינה אירופאית הייתה מכריחה יהודי דתי לבוא לעבודה ביום צום. מייד היה קם טומי לפיד וזועק על האנטישמיות המרימה שוב את ראשה על אדמת אירופה המקוללת, משרד החוץ היה שולח נזיפה דיפלומטית חריפה, וכולנו היינו מפטירים: "צרפתים/בלגים/אוסטרים אנטישמים".

נסו לתאר לעצמכם את התגובות אם השר טומי פורצקי היה מכריח את אחד מאחינו הערבים לבוא לעבוד ביום צום מוסלמי. מייד היו בג"צים של התנועות למען זכויות האזרח, כולנו היינו מזדעקים על האפליה, ומצקצקים בלשוננו על גילויי הגזענות. כי הרי כולנו מתקדמים, מודרנים, פלורליסטים, ליברלים. כולנו בעד זכויות אדם ואזרח מלאות לנשים, לערבים, להומואים ולסביות, לאנשים עם מוגבלויות, למאותגרים שכלית, משקלית, מגדרית, לכוווו?-לם. לכולם, רק לא ליהודים דתיים.

ודאי יאמר לכם השר פורז, אם תשאלוהו, כי הוא בעד חופש דת. הבעיה היא שכבוד השר חושב שחופש דת פירושו חופש מדת, כלומר מדינה חופשית מדת. בעצם חופשית מהדת היהודית. שהרי בטוחני שאם תציע אישה נחמדה, אחת מבנות דודיי האשכנזים, לעצב את לשכת השר בסגנון עדות הפנג-שוואי, ייעתר הוא לכך בנפש חפצה. אין ספק שהרבה יותר הגיוני ורציונלי שעציץ בצפון מזרח החדר יעזור בחיים. יעזור הרבה יותר מלרשום בס"ד בפינת הדף, ועל שום כך טורח כבוד מעלת השר לרדוף אחר דפים בלשכתו ולמחוק מהם את עזרת השם.

אז בבקשה, מישהו יכול לומר לפורז ליטול קורה מבין עיניו? כי בזמן שהוא מדבר נגד כפייה דתית הוא כופה את השקפותיו הדתיות (או שמא האנטי דתיות) על עובדיו כשהוא כופה עליהם לעבוד ביום צום. ובזמן שהוא הליברל מדבר על חופש דת ומצפון הוא פוגע ברגשות הדתיים ובצו מצפונם של עובדיו שלפי אמונתם מחויבים לפנות לסיעתא דשמיא בראשית כל מסמך שהם מוציאים. ובזמן שהוא דמוקרט, הוא, חבריו ובוחריו רומסים את חוקי המדינה בהתרת עבודה בשבת, בעידוד פתיחת בתי קפה בתשעה באב.

כי להיות דמוקרט זה אומר לשנות את החוקים בכנסת ולא על ידי רמיסת החוק. ולהיות ליברל זה אומר לדאוג לזכויות של כולם, גם של הדתיים. ולהיות פלורליסט זה אומר לכבד את שאר הקבוצות בחברה על כל השוני התרבותי שלהן, לחיות ולתת לחיות. אז שיגידו טומי פורצקי את האמת, שהם לא כל כך ליברלים ודמוקרטים. הם פשוט אנטי דתיים, אנטי יהודים, אנטי שחורים (חרדים ומזרחים). ושלא יתפלאו שמכנים אותם מפלגת לה-פן הישראלית.
ואסיים במשפט נוצרי דווקא (אני חושב, ראיתי אותו באיזה סרט. אני אשמח אם מישהו יפנה אותי לציטוט המדויק), שמתחבר לי עם פורז ותשעה באב: "מי ששונא את אחיו, לא יכול לאהוב את אלוהים".

אחד העמך?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully