וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: התחזקות לימין הקיצוני בבחירות האזוריות

3.3.2001 / 18:53

מפלגת "אומה אחת" המתנגדת להגירה מאסיה, זכתה ככל הנראה בשלושה מושבים בפרלמנט מדינת קווינסלנד; מנהיגת המפלגה: התוצאות מעידות שהבוחרים לא מרוצים מרפורמות כלכליות

המפלגת השמרנית באוסטרליה בראשות ראש הממשלה, ג'ון הווארד, ספגה מכה קשה בבחירות האזוריות, כך עולה מתוצאות ראשוניות. בבחירות התחזקו מאד מפלגת הלייבור השמאלית, וכן מפלגת הימין הקיצונית, "אומה אחת", בראשות פולין הנסון, המתנגדת להגירה מאסיה.

במדינת קווינסלנד, השנייה בגודלה באוסטרליה, זכתה ככל הנראה מפלגת "אומה אחת" ב-3 מושבים לפחות מתוך 89 המושבים בפרלמנט. המפלגה התמודדה במחצית מן המחוזות במדינה, וזכתה ב-21 אחוז מן הקולות בממוצע. מפלגת הלייבור תחזיק ככל הנראה בשלטון בקווינסלנד.

בבחירות האחרונות במדינה, בשנת 98', זכתה המפלגה הימנית ב-11 מושבים, אך התפרקה לאחר זמן קצר, ואחד מחברי הפרלמנט מטעמה אף התאבד. לדברי פרשנים, התוצאות מעידות על התאוששותה של "אומה אחת", לאחר שנדמה היה כי היא נעלמה מן הזירה הפוליטית. התוצאות עלולות לנבא את כוחה של המפלגה בבחירות הפדרליות באוסטרליה, ייערכו בחודש נובמבר.

"התוצאות מעידות שהבוחרים לא מרוצים", אמרה מנהיגת המפלגה הימנית, והתייחסה לחוסר שביעות רצון במדינה בשל רפורמות כלכליות שפגעו באזורים החקלאיים. הנסון יצאה השבוע בהתבטאות מעוררת מחלוקת, כשקראה לממשלה להפיק את הסיוע לאינדונזיה, וכי האבוריג'נים האוסטרלים דרשו התנצלות על האפליה נגדם, רק כדי לקבל פיצויים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully