וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינוונטק רשמה הפסד של 7 מיליון שקל בשנת 2000; ההפסד הרבעוני - 3.8 מיליון שקל

3.3.2001 / 18:53

סמנכ"ל הכספים: ברשותנו 28 מיליון דולר במניות שעלותן היתה 5.5 מיליון דולר בלבד; נמתין לעליות בשווקים על מנת להחזיר את הערך


ltpgt
קרן ההון סיכון אינוונטק שבשליטת יצחק תשובה, מדווחת על הפסדים של 7 מיליון שקל בסיומה של שנת 2000 לעומת רווחים של 851 אלף שקל ב-1999.
lt/pgt

ltpgt
ברבעון הרביעי של 2000, שבו מרבית קרנות ההון סיכון סבלו מהפסדים כבדים, הפסידה אינוונטק סכום הזהה כמעט לזה שהפסידה בשלושת הרבעונים הקודמים - 3.8 מיליון שקל. גם בתקופות הטובות יותר של קרנות ההון סיכון - שלושת הרבעונים הראשונים של 2000 - לא הצליחה אינוונטק להציג רווחים ורשמה, כאמור, הפסד של 3.8 מיליון שקל.
lt/pgt

ltpgt
סמנכ"ל הכספים של החברה, עופר רום, מציין כי אין להתעלם מהעובדה שברשות החברה 28 מיליון דולר במניות שעלותן היתה 5.5 מיליון דולר בלבד. לדבריו, החברה ממתינה לעליות בשווקים על מנת להחזיר את הערך לחברה.
lt/pgt

ltpgt
רום מציין עוד כי אינוונטק ממשיכה לחפש חברות בשלב המוקדם, אף ששלב זה הוא בעל הסיכון הרב ביותר. "קרן הון סיכון שלא יושבת על מאות מיליוני דולרים חייבת להשקיע בשלב המוקדם, מכיוון שזה המקום היחידי שהיא יכולה להשיג תשואה טובה על ההון שהשקיעה", אמר. "במצב השווקים של היום, אנו נוקטים זהירות יתרה בבחירת החברות, אך מכיוון שאנו בתחום ההון סיכון ולא בתחום הסחר במניות - נמשיך להשקיע בחברות שייראו לנו מעניינות".
lt/pgt

ltpgt
הוא הוסיף כי ברבעון האחרון לא הגדילה החברה את השקעותיה באופן מיוחד, וכי השינוי המהותי היחידי הוא בערכן של המניות שבהן היא מחזיקה.
lt/pgt

ltpgt
החברה, הנסחרת בתל אביב על פי שווי שוק של 163 מיליון שקל, עוסקת בהשקעות בעיקר בשלב המוקדם (Early stage). החברה משקיעה בחברות עתירות ידע וטכנולוגיה מוטות יצוא, הפועלות בתחומי האלקטרוניקה, תוכנת מחשבים, תקשורת, מכשור רפואי, אלקטרו-אופטיקה וביוטכנולוגיה.
lt/pgt

ltpgt
ברבעון השלישי של 2000 גייסו ארבע מחברות הפרוטפוליו של אינוונטק סכום של 672 מיליון שקל, על ידי הנפקה לציבור בבורסות השונות בעולם. ויזיוניקס שגייסה 11 מיליון אירו בבורסה של פרנקפורט, נובה שגייסה 54 מיליון דולר בנאסד"ק, חברת נוגה-טק שגייסה 42 מיליון דולר בהנפקה בנאסד"ק והתמזגה בינתיים לתוך צורן 10003247-MRQ, וחברת XTL שהשלימה גיוס פרטי של 17 מיליון דולר ו-44 מיליון דולר בהנפקה בבורסה הלונדונית.
lt/pgt

ltpgt
מניית אינוונטק רשמה ירידות של כ-71% מאז מארס 2000, שבו עמד מחירה על שיא של 29.7 שקל.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully