וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ דחה העתירה לבטל את שחרור שקולניק

3.3.2001 / 18:53

השופטים נימקו את דחיית העתירה בנימוקים של עינוי דין. לפי פסק הדין, שקולניק הוחזק תקופה ארוכה במעצר לפני שריצה את עונשו, וההליכים בעניינו התמשכו זמן רב מאוד


ltpgt
lt/bgtמאת משה ריינפלדltbgt

יורם שקולניק, שהורשע ברצח פלשתינאי כפות, ישוחרר היום (ראשון). שופטי בג"ץ דחו הבוקר את העתירה שהגיש הוועד הציבורי נגד עינויים נגד החלטת ועדת השחרורים לשחררו שחרור מוקדם ברוב של ארבעה נגד שלושה.
lt/pgt

ltpgt
השופטים נימקו את דחיית העתירה בנימוקים של עינוי דין. לפי פסק הדין, שקולניק הוחזק תקופה ארוכה במעצר לפני שריצה את עונשו, וההליכים בעניינו התמשכו זמן רב מאוד. עם זאת קיבלו השופטים את הנימוק העקרוני של העותרים, כי על ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר לקבוע את עמדתה גם לפי האינטרס הציבורי, ברוב של חמישה נגד שניים.
lt/pgt

ltpgt
הפלשתינאי, אבו סבאח, שוטט ב-23 במארס 93' ליד התנחלות סוסיא. שני מתנחלים חשדו בו כי הוא מחבל, והעלו אותו לרכבם. בזמן הנסיעה שלף הפלשתינאי סכין ודקר אחד מהם. הם נאבקו בו, גברו עליו וכפתו אותו. בחיפוש על גופו מצאו רימון רסס. שקולניק, שהסיע באותה שעה תלמידים במקום אחר, שמע על התקרית במכשיר הקשר. הוא נסע למקום שבו החזיקו המתנחלים בפלשתינאי, וכשראה אותו שוכב כפות על הארץ כשפניו כלפי מטה, שלף את העוזי שלו וירה בו צרור מהמותן. לנוכחים אמר שקולניק: "צריך להרוג אותם, זאת מלחמה", ו"ברוך שפטרנו". בחקירתו הוסיף: "רציתי להעיר את העם".
lt/pgt

ltpgt
על מעשה זה נידון שקולניק למאסר עולם, אך נשיא המדינה המתיק פעמיים את עונשו, ל-15 שנה ול-11 שנה. ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר החליטה לנכות שליש מעונשו של שקולניק כבר לפני כשבעה חודשים, ואולם אז עתרה ח"כ זהבה גלאון לבג"ץ נגד השחרור. עתירתה התקבלה בידי אותם שופטים שדנו בעתירה הנוכחית בעניין. מקץ חצי שנה החליטה ועדת השחרורים שוב לשחרר את שקולניק. בתקופה שבין שתי החלטות הוועדה גם התמתנה התנגדותו של היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, לשחרור.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully