וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

50 מיליון משתמשי נאפסטר יועמדו לדין?

3.3.2001 / 18:53

פסיקת בית המשפט לערעורים בעניינה של נאפסטר מטילה אחריות על המשתמשים; בבלגיה נעצרו שלושה מהם בחשד להפרת זכויות יוצרים

נאפסטר הואשמה על ידי בית המשפט לערעורים בסיוע להפרת זכויות יוצרים ובהפרת זכויות יוצרים עקיפה. ה"ניו יורק טיימז" מפנה את הזרקור למפרים האמיתיים: משתמשי התוכנה. שלושה משתמשים כאלה נעצרו בשבוע שעבר בבלגיה בעקבות תלונה שהוגשה למשטרה על ידי חברת תקליטים מקומית.

בית המשפט לערעורים מצא, כי נאפסטר אשמה ב"תרומה להפרת זכויות יוצרים", בכך שהיא מסייעת במודע למשתמשים ומעודדת אותם לפגוע בזכויות יוצרים. בנוסף קבע בית המשפט כי האחריות למנוע הפצתם של קבצי מוסיקה מוגנים מוטלת על נאפסטר. עוד נקבע, כי נאפסטר אשמה ב"הפרת זכויות יוצרים עקיפה", כתוצאה מהאינטרס הכלכלי בהפרת זכויות היוצרים על ידי משתמשיה, וכי ביכולתה לנטר את המערכת לשם מניעת הפרה כזו.

קביעת בית המשפט הופכת את נאפסטר למכשיר המסייע למפרי הזכויות האמיתיים: משתמשי התוכנה. מומחה לדיני אינטרנט, איאן סי. באלון, השווה את החלפת השירים לבזיזת חנות בעת הפסקת חשמל. לדעתו, פסיקת ערכאת הערעורים משולה לחזרת החשמל, והיא תפסיק את הביזה, ותוביל למערכת הוגנת להחלפת קבצי מוסיקה.

עם זאת, לא סביר שחברות התקליטים יתחילו לרדוף את כל 50 מיליון המשתמשים. מנגד דווח בשבוע שעבר, כי יחידת פשעי המחשב במשטרה הבלגית פשטה על בתיהם של שלושה משתמשים פרטיים, שהורידו מוזיקה מאתרים לא חוקיים, ייתכן שגם באמצעות נאפסטר. הפשיטה, בעקבות פנייה של איגוד תעשיית הפונוגרפיה (תקליטים) הבינלאומי, כללה גם החרמת מחשבים וציוד נילווה, אולם ההערכה היא, שבהיעדר חוק ספציפי לנושא, יצאו החשודים בלא משפט.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully