וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוליווד עלולה להפסיד כחמישית מתקציבי ההפקה

סוכנויות הידיעות

12.8.2003 / 18:45

החלטת ממשלת גרמניה לבטל הקלות מס לקרנות צפויה להביא לצמצום השקעותיהן באולפני קולנוע בארה"ב, העומדות כעת על 2.3 מיליארד דולר לשנה

אולפני הקולנוע של הוליווד עלולים להפסיד כחמישית מתקציבי ההפקה שלהם בעקבות החלטת משרד האוצר של גרמניה לבטל הקלות מס למשקיעים גרמנים בתחום המדיה.

משקיעים גרמנים הפכו בשנים האחרונות למשקיעים הזרים הגדולים ביותר בתעשיית הקולנוע האמריקאית, אליה הם מזרימים כ-2.3 מיליארד דולר מדי שנה.

ממשלת גרמניה עודדה השקעות אלה באמצעות הקלות מס של עד 100%, אשר יועדו בעיקר לקרנות המתמחות בתחום המדיה. הטבות המס נועדו לשכנע משקיעים גרמנים זהירים לבצע השקעות מסוכנות באופן יחסי בתחום המדיה.

אלא שלאחרונה החליט משרד האוצר הגרמני, הנאבק בגירעון תקציבי תופח, להקשיח את הקריטריונים לקבלת מעמד של קרן השקעות בתחום מדיה הזכאית להקלות מס - מהלך שעשוי להפוך את ההשקעה בחו"ל באמצעות קרנות אלה לפחות כדאית.

התחזקות מעמדם של משקיעים גרמנים בתעשיית הקולנוע של ארה"ב לא זכתה לתשומת לב רבה משום שבדרך כלל נטו קרנות ההשקעות הגרמניות להיות שותפות פאסיביות בהפקות קולנועיות - מדיניות אשר גרמה לרבים בהוליווד להדביק להן את הכינוי המזלזל "כסף גרמני מטופש".

קרנות המדיה הגרמנית לא רשמו הצלחה מסחררת בבחירת הפקות קולנוע מצליחות במהלך השנים, אך עמדו מאחורי כמה שוברי קופות בתחום האחרונה, בהן הסרט "שליחות קטלנית 3".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully