וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגן שמנענע את העריסה

3.3.2001 / 18:53

מדענים מצאו את הגן הגורם למוות בעריסה; עד עתה לא ברור היה מהם הגורמים למוות הקטלני התוקף תינוקות בשנתם; התגלית תסייע לאתר תינוקות בעלי סיכון גבוה למוות מסוג זה


מאת מוטי גל

החשש הגדול ביותר של כל הורה לתינוק בן יומו הוא המוות הקטלני התוקף תינוקות רבים בשנתם. איש עדיין לא הצליח לזהות מהו אותו פגם המביא למוות בעריסה, הקרוי "תסמונת מות התינוק הפתאומית" (SIDS), אולם תגליתם של מספר חוקרים מאוניברסיטת מנצ'סטר שבבריטניה עשוייה להביא לאבחון מוקדם של הילודים הפגיעים למוות האכזרי.

צוות חוקרים בראשותו של ד"ר דיוויד דראקר, בחנו את מבנה הדי.אנ.איי של 23 תינוקות אשר נפטרו מהתסמונת, והשוו אותם לדי.אנ.איי של תינוקות בריאים. החוקרים מצאו שלושה הבדלים גנטיים ששכיחים בקרב התינוקות שנפטרו. הגנים האמורים משחקים תפקיד משמעותי במערכת החיסון של התינוק.

"הגן שמצאנו עשוי להסביר מדוע לתינוקות הללו יש סיכון גבוה יותר למוות בעריסה מאשר שאר האוכלוסייה", אמר ד"ר דראקר. עם זאת, לשמונה מתוך 23 התינוקות שנפטרו לא נמצא כל הבדל במבנה הדי.אנ.איי.

מחקרים קודמים טענו כי תינוקות שנולדו במשקל יתר, או אלו להורים מעשנים, בעלי סיכון גבוה יותר למוות בעריסה. עצת הרופאים הייתה להקפיד שהתינוקות ינומו על גבם, שינה אשר הצליחה להוריד משמעותית את מספר מקרי המוות מאז תחילת שנות ה-90. מוות בעריסה שכיח יותר אצל תינוקות זכרים, ומתרחש לרוב בששת החודשים הראשונים לחיים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully