וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: ירידות בפתיחת המסחר בעקבות הנאסד"ק

3.3.2001 / 18:53

המעו"ף מאבד 1.4%; מחזור המסחר נמוך - 13 מיליון שקל; סקטור הנפט בולט בעליות, קבוצת אי.די.בי ממשיכה בירידות; מטאלינק ומג'יק נופלות בעקבות פערי הארביטראז'

הבורסה של תל אביב פותחת את שבוע המסחר בירידות שערים בינוניות של כ-1.3%, ותוך מחזור נמוך של 13 מיליון שקל. וזאת, בעקבות הירידות החדות ביום שישי בוול סטריט. לאחר עלייה של 2.6% ביום חמישי, צנח ביום שישי הנאסד"ק ב-5% ומדד הדאו ג'ונס סיים את סוף השבוע בירידה של כ-2%.

מדד המעו"ף פותח את המסחר בירידה של 1.4% לרמה של 461.86 נקודות, ומדד ת"א 100 מאבד 1.2% לרמה של 451.76 נקודות.

מניית טבע ממשיכה ליהנות מהדו"חות החיוביים שפירסמה ביום חמישי, ומטפסת ב-0.8% במחזור של 3 מיליון שקל - הגבוה בבורסה. המניה מושפעת הבוקר גם מפער ארביטראז' חיובי של 0.7%, ומשורה של המלצות חיוביות להן זכתה בעקבות הדו"חות הכספיים.

סקטור הנפט ממשיך ליהנות מאי הוודאות לגבי הסכם הספקת הגז בין חברת החשמל ומצרים. כזכור, ביום חמישי התבטא שר הנפט המצרי, סאמח פהאמי, בנושא זה, ואמר כי לא נחתמה עסקה בין שני המדינות. ההתבטאות עוררה הערכות לפיהן עומדת מצרים להערים קשיים על העסקה, שטרם נחתמה אך אמורה להיחתם בחודשים הקרובים.

יחידת ההשתתפות של אבנר עולה כעת ב-1.6%, יחידת ההשתתפות של דלק קידוחים מטפסת ב-6%, ויחידת ההשתתפות של ישראמקו מטפסת ב-1.6%.

לעומתה קבוצת אי.די.בי, ממשיכה לסבול מחולשה כללית כשמניית דסק"ש יורדת ב-2.2%, מניית כלל תעשיות יורדת ב-3.7% נוספים, מניית אי.די.בי אחזקות מאבדת 1.6% ומניית אי.די.בי פיתוח יורדת ב-2%.

קבוצת אי.די.בי סבלה בשבוע שעבר ממומנטום שלילי, בעקבות הודעת דסק"ש כי היא תמחוק כ-33 מיליון שקל, עקב כשלונן של מספר השקעות במיזמי אינטרנט, ולאור ההשפעה השלילית של הנפילה בפאנדטק על כלל תעשיות.

עוד בולטות הבוקר בירידות חדות, מניית מטאלינק שנופלת ב-10.2% ומניית מג'יק שמאבדת 7% בעקבות פערי ארביטראז' שליליים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully