וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרור בעצימות נמוכה

נבו כהן

12.8.2003 / 14:58

נבו כהן מציע לדרג המדיני לעשות חושבים

ברוך השם שבשני הפיגועים היום לא נהרגו עשרות אנשים, שבאופן יחסי המזל היה בצד שלנו. שבראש העין לא היו יותר קונים בחנות, או באריאל יותר אנשים בתחנת האוטובוס. בציבור הישראלי רווחת תחושת הקלה מכך שהיה יכול להיות הרבה יותר גרוע, אבל יש לי הרגשה שגם בחמאס מודים לאללה על המינוריות. הם הורגים בנו אבל קצת, לוכדים אותנו בתוך תסכול של מדיניות הבלגה. התגובה הישראלית לאירוע עם מיעוט נפגעים מסתכמת בהצהרות ריקות מתוכן, בעוד משמעותו של פיגוע רב נפגעים היא חזרה של צה"ל לתמונה. בחמאס מעדיפים את ההצהרות של צחי הנגבי על פני פלוגות שריון וגולני.

ההודנה הביאה עמה סוג חדש של טרור, טרור מתון. חטיפת חייל בגליל, פיגוע קטן בראש העין, ירי מזדמן על רכב חולף - לא משהו שיוציא את שר הביטחון מפגישה עם חברי מרכז, או אירוע בסדר גודל שיצדיק מחר גיליון מיוחד. ארגוני הטרור הפלסטיני לגמרי לא מחוץ לתמונה הם פשוט ברקע, מטפטפים הרג "בעצימות נמוכה". אף אחד הרי לא יכבוש את רמאללה בגלל פצועים בראש העין. בשבוע הבא הם ימשיכו: אולי דריסת חייל, אולי דקירה בירושלים. בסוף כל הסטטיסטיקה הזאת תצטבר ואנו נופתע לגלות שבלי "סיכולים ממוקדים" ובלי "פצצות מתקתקות" המלחמה עדיין פה, רק עוד לא נתנו לה שם.

ההרוג השבוע בשלומי הוא דוגמה נוספת לטקטיקה. חיזבאללה עוקץ את יישובי הצפון, לא מטח קטיושות שיחריב שכונה בקרית שמונה (יש להם את היכולת), אלא ירי בטפטופים. לא הרבה פגזים, גם לא טיל מתקדם, סתם ירי נ"מ כביכול, שהרג השבוע נער בן 16.
צה"ל לא יצא במבצע "טיהור הגליל", צה"ל גם לא ייצא. נסראללה יודע את זה. בפשיטה רב חיילית אחת יכול צה"ל להשמיד את הארגון הקיקיוני הזה הקרוי חיזבאללה. מבנה אחד של אף 16 מגובה בגדוד צנחנים ושתי פלוגות שריון יכולים להכניס לדפי ההיסטוריה את נסראללה לדורותיו. אבל אין מה לטפח ציפיות, המטוסים לא יתודלקו והטנקים לא יתחמשו. "היעדר עילה מוצדקת" זה שם הקוד לחיבוק הידיים הישראלי. יש מן קוד לא רשמי בין המחבלים בפלסטין, הטרוריסטים בלבנון וממשלות ישראל: להם מותר להרוג בנו קצת, הרי מה זה מטען קטן בין חברים?
ובינתיים ממשיך בניין הכוח להתעצם. החיזבאללה מתחמש בעוד טילים שמגיעים עד בתי הזיקוק בחיפה. החמאס מלקק את פצעיו ומאמן דור חדש של שאהידים. עוד כמה חודשים יוגברו הטפטופים לכדי מטר גדול ועוצמתי של מטענים וקטיושות לרוב. לא שיח' יאסין ולא נסראללה הצטרפו לחסידי אומות העולם. תנו להם קצת זמן, הם כבר יתנו לנו "עילה מוצדקת". אחר כך שוב ייחתמו מסמכים ויקראו להסכם החדש "ג'מילה" או "מטבוחה". ושוב אבו מאזן ושוב ערפאת, ממש כמו היום, פיגוע קטן, קצת הרוגים, ישראל מצידה תגיב "במקום ובזמן", או יותר נכון ישראל תגיב באותה עוצמה בה נפגעו אזרחיה, לעיתים קרובות ישראל תבליג. אחרי הפיגועים של היום ננשוך שפתיים, נקלל מול המרקע, אבל בסוף נבליג, אנחנו נהיים ממש טובים בזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully