וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מבקשת גישה לאסירי אל קאעדה באיראן

רויטרס

12.8.2003 / 14:01

תת מזכיר המדינה, ארמיטאג': יש לתחקר אותם על פיגועים עתידיים של הארגון; דובר ממשלת איראן: נסגירם רק למדינות ידידותיות

ארה"ב הכריזה כי היא מעוניינת בגישה לפעילים בכירים של אל קעאדה שנעצרו באיראן, במטרה לתחקר אותם על התקפות עתידיות שעלולה לבצע רשת הטרור של בן לאדן. איראן, בתגובה, מוכנה להסגיר חלק מהפעילים, אך רק ל"מדינות ידידותיות", וכאלה שאיתן יש לה הסכמי הסגרה.

לאחרונה הודתה איראן בפעם הראשונה בכך שהיא מחזיקה פעילים בכירים של אל קאעדה, ושהיא אף מתכננת להסגיר אותם למדינות ידידותיות. "יש בהם כאלה שאנחנו מאמינים שהם בכירים מאוד", אמר היום סגן מזכיר המדינה האמריקאי, ריצ'ארד ארמיטאג' לעיתונאים בקנברה, אוסטרליה. "אנחנו מעוניינים להגיע אליהם ולחקור אותם במטרה להבין על אילו תוכניות הם עובדים כרגע", אמר. ארמיטאג' הוסיף שלמרות שרבים מהנהגת אל קאעדה נהרגו או נמצאים במחבוא, כל עוד קיימים פעילים של אל קאעדה איפשהו "שם בחוץ", הקרב נמשך.

בתגובה לדברים אמר דובר ממשלת איראן, עבדאללה רמזנזדח, כי עצורי אל קאעדה יוכלו להיות מועברים רק למדינות איתן יש לאיראן הסכמי הסגרה, מה שמוציא את ארה"ב מהתמונה. הדובר סירב לגלות את זהותם של עצורי אל קאעדה באיראן מ"שיקולי ביטחון". הוא הוסיף כי פעילי אל קאעדה שביצעו פשעים בגבולות איראן יישפטו על ידי בתי המשפט במדינה.

מפרסומים שהופיעו בשבועות האחרונים עולה כי בין העצורים הבכירים באיראן מצוי כנראה גם בנו של מנהיג הארגון, אוסאמה בן לאדן, סעד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully