וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ יכריע היום האם לשחרר את שקולניק

3.3.2001 / 18:53

שקולניק הואשם ברצח ערבי כפות לפני שמונה שנים; לפני חצי שנה נדחתה החלטה קודמת של השב"ס לשחררו; השאלה המרכזית: האם הרוצח עדיין מסוכן לציבור

הרכב מיוחד של שבעה שופטי בג"ץ ימסור היום את פסק הדין בעתירה הדורשת למנוע את שחרורו של יורם שקולניק, שרצח ערבי כפות לפני שמונה שנים. שקולניק נידון למאסר עולם, אך ועדת השחרורים החליטה לשחרר אותו אחרי שריצה שני שלישים מתקופת מאסרו.

בעתירה טוען הוועד הציבורי נגד עינויים כי ההחלטה על שחרורו המוקדם של שקולניק אינה הגיונית לחומרת הפשע שביצע, ואינה עולה בקנה אחד עם הערכים המשפטיים והמוסריים של המדינה. הוועד ביקש משופטי בג"ץ לקבוע תקדים, שיחייב את ועדת השחרורים להביא בחשבון גם שיקולי הרתעה לגבי שחרור מוקדם של אסירים, זאת בנוסף לשיקול לגבי מידת הסיכון של העציר לציבור.

לפני חודש וחצי הוציא בג"ץ צו מניעה שישאיר את שקולניק בכלא עד שתתברר סופית הסוגיה בעניינו. הנשיא לשעבר, עזר ויצמן, קצב את עונשו ל-11 שנים לפני כחצי שנה, לאחר שריצה שני שלישים מעונשו. אז פנה שקולניק לוועדת השחרורים, שהחליטה לשחררו מהכלא. חברת הכנסת זהבה גלאון (מרצ) עתרה לבג"ץ על ההחלטה, וצוות של שבעה שופטים קיבל את עתירתה. השאלה המרכזית היא האם שקולניק עדיין מסוכן לציבור. גופים שונים המעורבים בעניין, וביניהם היועץ המשפטי לממשלה ושירות בתי הסוהר, טוענים כי ניתן לשחררו עם הטלת מגבלות מסויימות, אולם העותרים טוענים כי שקולניק עדיין מסוכן.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully