וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוצרים הלוהטים של השנה הבאה

3.3.2001 / 18:53


ltpgt
ב-1990 גילה האנליסט סטיוארט אלסופ כי העונג האמיתי בתערוכות טכנולוגיות לא טמון בטירוף מבצעי השיווק בביתנים, אלא במפגשים הצנועים, שבהם הודגמו לאחר שעות התערוכה, בחדרי מלון קטנים, הטכנולוגיות העתידיות שאותן מפתחות החברות. תוצאתה של מסקנה זו היתה דמו (Demo) - כנס שנתי המתקיים בפניקס, אריזונה, ונמשך יומיים בלבד. לכנס האחרון, שהתקיים בשבוע שעבר, הגיעו 800 אנליסטים, מנהלי חברות וממציאים, מצוידים בטלפונים ניידים, מחשבי פאלם פיילוט וזימוניות.
lt/pgt

ltpgt
שיאו של האירוע הוא בתערוכה המזכירה תערוכות מחשבים רגילות - אך בהיפוך יוצרות: במקום שהמבקרים ישוטטו לעייפה במבוך מסדרונות בין ביתני המציגים, הללו יושבים בנחת סביב שולחנות עמוסים משקאות וכיבוד קל, כאשר המציגים מפגינים בפניהם, בעצבנות, את ביצועי המערכות פרי פיתוחם.
lt/pgt

ltpgt
כל אחד מהמבקרים בכנס שילם 3,000 דולר תמורת ההזדמנות לאתר מגמות תעשייתיות, לצפות בדבר הגדול הבא, או למצוא חברת סטארט-אפ מבריקה שבה אולי ירצה להשקיע. בכל מקרה, הצגה מרתקת מובטחת להם כמעט בוודאות.
lt/pgt

ltpgt
בכל שנה בוחנים מארגני האירוע, כריס שיפלי וג'ים פורבס, 800 הצעות למצגות, אך רק 76 מציעים מוזמנים להקים ביתן שבו יציגו את המוצר שפיתחו (תמורת תשלום של 10,000 דולר), ורק 32 מציעים זוכים להזדמנות המיוחלת להציג את המוצר שלהם על הבמה. מבחינה זו, האירוע מזכיר יותר את ההצגה "שורת המקהלה", מאשר כנס טכנולוגי.
lt/pgt

ltpgt
32 המאושרים צריכים לעמוד בכללים נוקשים: אין מצגות פאואר-פוינט או שקפים, אסור להציג מוצרים שהוכרז עליהם לפני האירוע, והצגת מוצר לא נמשכת יותר מ-6 דקות.
שעון גדול הניצב מול פני המציגים מראה להם בכל רגע את הזמן הנותר. בחלוף 6 דקות פורצת מוסיקה רמה מהרמקול ומשתיקה את המציגים. גם הקהל מקבל על עצמו כללים: אם מכשיר הטלפון הסלולרי של אחד הצופים מצלצל בעיצומו של מיצג, הוא עובר למשמורת בידיהם האמונות של מארגני הכנס.
lt/pgt

ltpgt
במשך השנים, נהפכו מוצרים רבים שהוצגו לראשונה בדמו, למותגים ידועים בתעשייה, ובהם שפת התכנות ליישומים מקוונים, ג'אווה; מערכת ההפעלה Be; אתר Etrade.com; והמפורסם שבהם, מחשב כף היד פאלם פיילוט המקורי.
lt/pgt

ltpgt
אירועי עלית, כמו תערוכת דמו, משמשים ברומטר יעיל לתרבות הטכנולוגית בתקופתם. ב-91', במסגרת הכנס הראשון, המגמה שהסתמנה היתה התמקדות בתוכנות לייעול השימוש האישי במחשב; ב-96' התמקדו המציגים בכלי אינטרנט; וב-99', כמובן, במערכות מסחר אלקטרוני. בתערוכת דמו האחרונה היתה המגמה המרכזית "חיבור כל החלקים הנפרדים".
lt/pgt

ltpgt
עם זאת, לאחר שנה שבה התכווצו מניות הטכנולוגיה, נסגרו אתרי אינטרנט רבים ודולרים רבים שהושקעו בחברות התאיידו - כמעט ולא הגיעו כלל מנהלים חשובים מעמק הסיליקון לDemo 2001-. עם הקהל נמנו יותר חברות מבוססות מחברות סטארט-אפ, פחות מנהלים מקרנות הון סיכון, ובקרב המציגים לא היה אתר אינטרנט צרכני אחד.
lt/pgt

ltpgt
"לאחר שהמוץ התנדף ברוח, נותרנו עם היסודות המוצקים שמהם ניתן לבנות תעשייה", אמרה שיפלי בהרצאת הפתיחה של האירוע. "לא תראו כאן הרבה חברות עם הסיומת דוט.קום כחלק משמן. לכל החברות הנמצאות כאן יש מסלול אמיתי והגיוני ליצירת הכנסות".
lt/pgt

ltpgt
חברת ce2 מפילדלפיה למשל, הציגה תשובה לשאלה שאף אחד עדיין לא שאל: כיצד לצפות באמצעות הדפדפן ב-6 אתרים בו זמנית, כאשר הללו מותאמים לפיאותיה הפנימיים של קובייה דמיונית על צג המחשב האישי. בתשובה, פיתחה החברה את תוכנת CubicEye, שבאמצעותה יכול הצופה לקרוא רק עמוד אחד, כשצלע הקוביה הרלוונית ניצבת מולו - וכדי לעבור לעמוד הבא, כל שעליו לעשות הוא לסובב את הקובייה.
lt/pgt

ltpgt
חברת acallto מבוסטון פיתחה שירות חדש המבטל את כלי הגישה המסורתיים לנמען, כמו מספר הטלפון או הדואר האלקטרוני; במקום זאת, פיתחה החברה "דף קבלה אישי" באינטרנט, שאליו ניתן להתקשר מטלפון, דואר אלקטרוני או מכשיר פקס. בעל הדף הוא זה המכתיב את מדיניות קבלת התקשורת - לפי שעות, פרופילי פונים, מיקומם ועוד.
lt/pgt

ltpgt
"החזון של החברה", מצהירים ב-acallto, "הוא להעניק לכל אדם שליטה על התקשורת המגיעה אליו". בינתיים, חברה אחת בבוסטון כבר התקינה את המערכת, כתחליף למערכת המענה הממוחשבת או למרכזנית בשר ודם.
lt/pgt

ltpgt
חברת PockeThis, לעומת זאת, הציגה בכנס תוכנה המאפשרת לטעון במהירות כל סוג של מידע אישי (ספר טלפונים, יומן פגישות, הערות וכדומה), מה-PC למכשירים מקושרים אחרים, כמו מחשב כף יד או טלפון סלולרי: שתי הקלקות על הטקסט המסומן, והוא מופיע על צג הטלפון.
ltbrgt
lt/bgtהישראלים באים ltbgt
לאירוע היוקרתי הגיעו גם חברות ישראליות. חברת eMikolo הציגה מכשיר שאותו תספק לספקי שירותי אינטרנט, המשלב בין טכנולוגיית Peer Peer to לאחסון דינמי של מידע בשרתים מבוזרים (Caching); זאת, על מנת להאיץ ב-400% את קצב הפצת המידע באינטרנט, ללא צורך להגדיל את רוחב הפס של הגולשים. החברה הוקמה ב-99' וזכתה להשקעה מקרן ההשקעות של חברת אינטל.
גם חברת בקווב (Backweb) הישראלית, הנסחרת בבורסת נאסד"ק ומספקת שירותי הפצת מידע ארגוני באמצעות טכנולוגיית דחיפה (Push), התקבלה לשורת המציגים. בקווב הכריזה בDemo 2001- על מוצר המכונה "פורטל מבוסס מחשב שולחני". מדובר בתוכנה השולטת באופן קבלת המידע למחשב, כאשר המשתמש הוא שקובע מתי, כיצד וממי יקבל סוגי מידע שונים. מכיוון שהמוצר מוריד את המידע ברקע, ולא רק בזמן ההקלקה, יכול הגולש ליהנות מקבצים הדורשים בדרך כלל רוחב פס גדול, כמו למשל סרטי וידיאו.
lt/pgt

ltpgt
אחת התוכנות שזכתה לתשומת לב מיוחדת היתה WebDrive של חברת iRobot. החברה פיתחה רובוט נייד אוניברסלי, הכולל גלגלים מצלמות ומערכת הקלטה והשמעה. הרובוט ניתן לשליטה באמצעות דפדפן, והגרסה החדשה של תוכנת ההפעלה שלו מאפשרת לאנשים לממש את חלום הנוכחות מרחוק (Tele Presence).
lt/pgt

ltpgt
היא מאפשרת לאנשי

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully