וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2 הרוגים בפיגועי התאבדות בראש העין ואריאל

12.8.2003 / 12:14

מחבל התפוצץ בסופרמרקט בראש העין; מעט אחר כך פוצץ עצמו מחבל בכניסה לאריאל; נעצר מסיע המחבל לראש העין; הערכה: שני הפיגועים אינם קשורים; שרון: לעכב שחרור האסירים

שני ישראלים נהרגו הבוקר בשני פיגועי תופת שאירעו בראש העין ובאריאל. אדם אחד נהרג ו-10 נפצעו בפיגוע התאבדות אירע הבוקר במרכז קניות בשכונת נווה אפק בראש העין. מהמשטרה דווח כי מחבל מתאבד פוצץ את עצמו בכניסה לסופרמרקט "חצי קופה" במקום. שישה מהפצועים פונו למרכז הרפואי רבין בפתח תקווה - שניים מהם במצב קשה, שלושה במצב בינוני ואחד - ילד בן חמש - במצב קל. יתר הפצועים פונו במצב קל לבית החולים "השרון" בפתח תקוה. המחבל נהרג בפיצוץ. זמן קצר לאחר מכן פוצץ עצמו מחבל מתאבד בתחנת הסעה סמוך לכניסה לאריאל (ראה ידיעה נפרדת).

המשטרה אישרה לפני הצהריים כי מכונית הסקודה הלבנה שאחריה חיפשה נעצרה במחסום בשומרון כשהיא נהוגה על ידי פלסטיני. בקול ישראל דווח שעל פי החשד, נהג המכונית הסיע את המחבל לזירת הפיגוע בראש העין. מפקד חטיבת שומרון, אל"מ הראל כנפו, אמר כי אין קשר בין שני הפיגועים. לדבריו, זהות שני המחבלים המתאבדים ידועה למערכת הבטחון וידוע כי אינם שייכים לאותו ארגון טרור. הוא הוסיף כי השניים יצאו משכם, אך בכך מסתכם הקשר ביניהם.

בקול ישראל דווח כי הפיגוע באריאל בוצע על ידי איש חמאס, מתשתית הארגון בשכם ששניים מאנשיה נהרגו ביום שישי בפעולת השייטת. הפיגוע בראש העין בוצע על ידי פלג הפתח-תנזים, המורכב מכנופיות הפועלות בקסבה של שכם ואינו נשמעים להוראות הרשות.

ראש הממשלה, אריאל שרון, הנחה את מערכת הביטחון בעקבות שני הפיגועים הבוקר, לעכב את שחרור 74 האסירים הפלסטינים שהיו אמורים להשתחרר היום, כך דווח בגלי צה"ל.

המחבל חדר לסופרמרקט מהכניסה האחורית


ניידות מד"א הגיעו לזירת הפיגוע בראש העין במהירות והחלו לפנות נפגעים מזירת הפיגוע. ממד"א נמסר סמוך לשעה 09:30 כי פינוי הפצועים הסתיים. במשטרה העריכו כי המחבל נשא מטען חבלה קטן בשל הנזק הקטן יחסית שנגרם לזירה. הוא הצליח לחדור לתוך המרכול, כנראה, מכניסה אחורית והפעיל את המטען שנשא ליד הקופות.

עד ראייה לפיגוע, שלמה בשארי, מסר לערוץ 2: "אני מפקח אזורי בשכונת נוה אפק. אני ומפקח נוסף שמענו פיצוץ, הגענו למקום, ראינו עשן. אמרתי לחבר שלי לבצע חסימה, שלא יבוא עוד מחבל וטיפלנו במי שאפשר עד שהגיעו כוחות ההצלה".

ברשות הפלסטינית מעריכים הבוקר, כי איראן עומדת מאחורי הפיגוע בראש העין ופיגועים נוספים שבוצעו בתקופה האחרונה. כך דווח בגלי צה"ל. ראש הממשלה הפלסטיני אבו מאזן מסר כי הרשות מגנה את הפגיעה באזרחים. אבו מאזן הודיע על קיצור ביקורו במפרץ הפרסי והוא ישוב עוד היום לשטחים. החמאס אמר בעקבות הפיגוע בראש העין כי מדובר בתגובה מובנת להפרות הישראליות של ההודנה.

דקות ספורות לפני הדיווח על הפיצוץ בראש העין הודיעה המשטרה על פריסת מחסומים וכוחות גדולים בעקבות התרעה ממוקדת על פיגוע צפוי באזור השרון.

מוקדי החירום בבתי החולים

בתי החולים פרסמו מספרי חירום בעקבות שני הפיגועים הבוקר בראש העין ובאריאל.

תל השומר: 1255131

בילנסון: 1255134

מספר החירום בעיריית ראש העין: 1255082107

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully