וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התמכרות לעוגות פרג הכניסה את החייל לכלא

12.8.2003 / 7:46

פ' מחיל הקשר נעצר בחשד לשימוש בהרואין לאחר בדיקת שתן שגרתית; פרקליטו של החייל פתר התעלומה: עוגות פרג שאכל בבסיס גרמו להופעת מורפין בשתן


פ', חייל מצטיין מחיל הקשר, נעצר על ידי המשטרה הצבאית אחרי בדיקת שתן שגרתית שנערכה בבסיסו ונחקר במשך 12 שעות בחשד לשימוש בהרואין. החייל, שלא ידע במה מדובר סיפר ל"מעריב": "פשוט התחלתי לצחוק בבהלה כמו מטורף. הרגשתי שהמערכת בגדה בי אחרי שלוש שנים של השקעה בצבא וניסיתי למצוא הסברים לתוצאה בבדיקת השתן". בתום החקירה נכלא פ' בכלא 4 לא לפני שהוסבר לו שהעונש על השימוש בהרואין הוא שלושה חודשי מאסר ורישום פלילי.

לאחר שבעה ימי מעצר ארוכים פנו הוריו של החייל לעו"ד עודד סבוראי, ששאל אותם: "הבן שלכם אוהב עוגות פרג?". ההורים ענו: "הוא מכור להן". סבוראי נסע לכלא בצריפין ושאל את פ' האם אכל עוגות פרג בימים שקדמו לבדיקה. פ' השיב כי באולם הדיונים בבסיס נערך יומיים לפני בדיקת השתן כינוס קצינים, במהלכו הוגשו עוגות פרג לרוב, והוסיף: "במשך יומיים לא הפסקתי לנשנש עוגות פרג".

עורך הדין פנה למפקדיו של פ', השיג מכתב המאשר כי אכן הוגש בבסיסי הכיבוד המחשיד ופנה לד"ר יעקב ברג, מומחה בתחום התמכרויות לסמים. ב"מעריב" פורסם כי ברג קבע ש"אכילת מוצרי מזון המכילים זרעי צמח הפרג, תגרום לנוכחות מורפין ותוצרי חילוף החומרים שלו בשתן. סביר מאוד כי תוצאות הבדיקה לנוכחות סם מורפין בשתן משפקת אכילת מוצרי מזון המכיל את זרעי הצמח, ולא בהכרח שימוש בסמים". בעקבות הממצאים החליטה הפרקליטות הצבאית לשחרר את החייל מהכלא ולסגור את התיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully