וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר בנורטל עשוי לפגוע בהקמת רשת התקשורת של חברת אופק

3.3.2001 / 18:53

נורטל היא המממנת העיקרית של הפרויקט, שההשקעה בו נאמדת ב-500 מיליון דולר ב-4 השנים הקרובות


ltpgt
ltbrgt
lt/bgtמאת הדר חורש ltbgt
המשבר בנורטל עשוי להשפיע על תוכניות הקמת רשת התקשורת המקומית של חברת אופק העולם החדש; בסוף השבוע הודיעה נורטל על הפחתת תחזיות הצמיחה שלה ועל הפסד צפוי של 4 סנטים למניה. מנייתה צנחה ב-35% - דבר שעשוי להשפיע על יכולתה לממן את הפרויקטים שבהם היא מעורבת כספקית ציוד ומערכות.
lt/pgt

ltpgt
נורטל היא המממנת העיקרית של הפרויקט - שההשקעה בו נאמדת ב-500 מיליון דולר ב-4 השנים הקרובות. מנכ"ל אופק, ראובן סגן-כהן, אמר אתמול ל"הארץ" כי המסמך שנחתם בין אופק לנורטל בנובמבר 2000, היה מסמך עקרונות להסכם שאמור להיחתם באפריל-מאי 2001. סגן-כהן הוסיף כי ההסכם עשוי להשתנות, אך בינתיים פועלת נורטל בהתאם לתנאי המימון שנקבעו.
lt/pgt

ltpgt
בנובמבר 2000 בחרה אופק את נורטל כמתקינה הראשית של רשת התקשורת הפנים ארצית שלה. אחד המרכיבים החשובים בהצעת נורטל היה הצעתה לממן כ-120% מעלות הציוד שיירכש עבור הפרויקט.
lt/pgt

ltpgt
המשברים שפקדו בחודשים האחרונים את יצרני התקשורת הגבילו מאוד את יכולתם לגייס אשראי ולהציע תנאי אשראי נוחים לרכישת ציוד. דירוג האשראי של לוסנט, אחת המתחרות העיקריות של נורטל, הורד בשבוע שעבר, והחברה נתקעה באמצע מהלך לגיוס 6.5 מיליארד דולר מהבנקים.
lt/pgt

ltpgt
נורטל נחשבת לבעלת הסיכויים הגבוהים ביותר לזכות במכרז של סלקום להקמת רשת תקשורת בטכנולגיית GSM. לפני כחודש הוסרה הצעתה של נורטל מהמכרז על הקמת רשת התקשורת של ברק.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully