וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא חברת התוכנה BEA: נקים בישראל מרכז מחקר ופיתוח עד סוף השנה

3.3.2001 / 18:53

באחרונה פתחה החברה סניף בישראל המונה כ-15 עובדים; BEA נמצאת במקום החמישי בין חברות התוכנה בעולם


ltpgt
lt/bgtמאת יובל דרורltbgt

עד סוף 2001 תפתח חברת BEA, המפתחת פלטפורמה המאפשרת
לחברות לפתח יישומים בתחום המסחר האלקטרוני, מרכז מחקר ופיתוח בישראל - כך אמר בראיון מיוחד ל"הארץ" אלפרד צ'אנג', נשיא החברה ואחד ממייסדיה.
lt/pgt

ltpgt
BEA נוסדה ב-95' כחברה המפתחת פלטפורמה טכנולוגית שעליה בונים ארגונים וחברות יישומים למסחר אלקטרוני. אף שהחברה צעירה במונחי חברות תוכנה, שווי השוק שלה - הגבוה מ-20 מיליארד דולר - מציב אותה במקום החמישי בין חברות התוכנה בעולם. ל-BEA יותר מ-8,000 לקוחות, בהם אמאזון, בריטיש טלקום, צ'ייס מנהטן בנק ואחרות. מדי שנה מוכרת החברה כ-3,000 רישיונות לשימוש בפטלפורמה שלה, הכוללים תמיכה ואחזקה.
lt/pgt

ltpgt
באחרונה פתחה החברה סניף בישראל המונה כ-15 עובדים. "יותר ויותר חברות בישראל מעוניינות במוצר שלנו, ואנו צריכים לספק לא רק את השירות הנלווה למכירה אלא גם את הביקוש האדיר", הסביר צ'אנג'.
lt/pgt

ltpgt
בשלב זה אין ל-BEA מרכז מחקר ופיתוח מחוץ לארה"ב, אך צ'אנג' הסביר כי החברה מתעניינת יותר ויותר בתחום האבטחה למוצריה. לדבריו, אין מקום טוב יותר מתל אביב לפיתוח מוצרים הקשורים באבטחה. לדבריו, בכוונת BEA לפתוח עד סוף 2001, ולכל המאוחר עד לתחילת 2002, מרכז מו"פ בישראל, שיעסיק בשלב ראשון 35 מפתחים.
lt/pgt

ltpgt
"35 מפתחים הם המסה הראשונית ליצירת מרכז שכזה. 100 מפתחים מאפשרים לפתח מוצר שלם. 200 מפתחים מאפשרים להקים קו ייצור. אם הכל יילך לפי התוכנית, בסופו של התהליך נפתח בישראל קו ייצור", אמר.
lt/pgt

ltpgt
צ'אנג' מסביר כי עד לפני שנתיים היו במרכז הפיתוח של החברה בסן פרנסיסקו פחות מ-40 מפתחים. כיום מועסקים בו 300 עובדים, והוא נחשב למרכז הפיתוח הגדול ביותר של החברה. "זה עולה לנו הון תועפות. בישראל זה יעלה לנו פחות כסף ונשכור אנשים מוכשרים לא פחות", אמר. לדבריו, בסך הכל עובדים בחברה 600 מהנדסים, ובכוונתה להעסיק השנה 400 מהנדסים נוספים.
lt/pgt

ltpgt
צ'אנג' טוען ש-BEA היא אחת החברות היחידות שלא נפגעו מהאטה בכלכלת ארה"ב, מכיוון שמוצריה מאפשרים לחברות להרוויח כסף. לדבריו, רוב לקוחות החברה אינם ממגזר הדוט קום. "יש לנו מדיניות שמרנית לגבי הלקוחות שלנו. מלקוחות דוט קום דרשנו לקבל את הכסף לפני שקיבלו את המוצר, ובשיא תקופת הדוט קום היוו חברות אלו רק %4 מכלל לקוחותינו", אמר.
lt/pgt

ltpgt
בכוונת BEA לצאת מתחום השירותים המהווים כיום כ-35% מכלל הכנסותיה. "איננו יכולים לגדול בקצב מהיר מספיק, ולכן מעדיפים ליצור שותפויות עם חברות הייעוץ הגדולות דוגמת KPMG או קאפ ג'מיני, המספקות את שירותי התמיכה וההטמעה".
lt/pgt

ltpgt
צ'אנג' טוען כי בקרוב תהפוך BEA לחברת התוכנה השלישית בגודלה בעולם: "הפס הרחב רק יגדיל את העסקים שלנו מכיוון שיהיו פלטפורמות נוספות דוגמת טלוויזיה אינטראקטיווית, מסחר אלקטרוני סלולרי ועוד, שיגרמו לעלייה בדרישה למוצרים שלנו".
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully