וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה תדון בהצעת חוק שתבטל את חוק דרעי

3.3.2001 / 18:53

שר המשפטים, יוסי ביילין, יביא את את ההצעה לאישור הממשלה; קובעת כי ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר תהיה רשאית לשחרר אסירים רק לאחר שסיימו שני שלישים מתקופת מאסרם

הממשלה צפויה לאשר היום בישיבתה השבועית הצעת חוק שנועדה להביא לביטולו של "חוק דרעי", החוק לשחרור אסירים שסיימו לרצות מחצית מתקופת מעצרם.

שר המשפטים יוסי ביילין, שיביא את את ההצעה לאישור הממשלה, הביע התנגדות לחוק דרעי. גם היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, ופרקליטת המדינה, עדנה ארבל, ביקרו בחריפות את החוק, שהתקבל בשבוע שעבר על חודו של קול בכנסת.

הצעת החוק קובעת כי ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר תהיה רשאית לשחרר אסירים רק לאחר שסיימו שני שלישים מתקופת מעצרם. ההצעה גם מעניקה לוועדת השחרורים סמכות לשחרר אסירים במקרים מיוחדים, זאת בתנאי שהם סיימו לרצות לפחות 25 שנות מאסר וכי אין מדובר באסירי עולם. על פי ההצעה, תוכל הוועדה לשחרר כל אסיר לאחר ששקלה מסקנות של ועדה רפואית, אם התרשמה שהמשך שהותו בכלא של האסיר מסכנת את חייו. לוועדה לא תהיה סמכות להחליט במקרים של מחלת נפש או הפרעות נפשיות, אלא לאחר שהוגשה חוות דעת של המרכז לבריאות הנפש.

חוק דרעי עומד להיכנס לתוקפו בעוד 10 ימים. רק לאחר הקמת הממשלה החדשה יובהר אם יש סיכוי לביטולו.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully