וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל שבה והתלוננה באו"ם על הירי בגבול הצפון

12.8.2003 / 6:37

הביקורת כוונה נגד סוריה, העומדת בראש מועצת הביטחון; ארה"ב קראה לסוריה ולבנון לרסן החיזבאללה; לבנון פנתה למועצת הביטחון בעניין חדירות מטוסי חיל האוויר

ישראל שבה והתלוננה הלילה בפני מזכ"ל האו"ם ובפני נשיא מועצת הביטחון על ירי חיזבאללה בגבול הצפון. בתלונה מכוונת ישראל את ביקורתה כלפי סוריה, ששגרירה הוא הנשיא התורן של מועצת הביטחון.

בתלונה נאמר כי נוצרה מציאות מעוותת, בה "המדינה האחראית על השכנת שלום וביטחון בתפקידה במועצת הביטחון היא זו שמפרה אותם". ישראל מצפה שהמועצה תחווה את דעתה, אך נציגים של ישראל אמרו ל"קול ישראל" כי עדיין אין דרישה של ישראל לדיון במועצה. בתוך כך, התלוננה לבנון אצל חמש החברות הקבועות במועצת הביטחון על חדירות מטוסי חיל האוויר של ישראל לתחומה האווירי.

ארה"ב קראה אתמול לסוריה, לבנון וישראל לרסן את חיזבאללה כדי למנוע הסלמה "מצד ארגונים שמתנגדים לשלום". דובר משרד החוץ של ארה"ב, פיליפ ריקר, אמר: "יצרנו קשר עם הישראלים ועם הצדדים האחרים, לבנון וסוריה, ודחקנו בהם לנהוג באיפוק מרבי כדי למנוע הסלמה".

גם שרי החוץ של גרמניה וספרד הודיעו אתמול לישראל כי דרשו מסוריה לפעול לריסון חיזבאללה. שר החוץ של צרפת, דומיניק דה וילפן, אמר כי כבר שוחח עם הנשיא בשאר אסד ואמר שצרפת רואה בחומרה את המשך הירי מלבנון על ישראל.

צה"ל מתגבר יחידות התותחנים בצפון

פיקוד הצפון מתגבר מאז אתמול בבוקר את יחידות חיל התותחנים באצבע הגליל. פריסת תותחים נוספים בגבול הצפון תאפשר להגדיל את טווח האש לתוך שטח לבנון. זהו התגבור הראשון של היחידות בצפון מאז העימות עם חיזבאללה באפריל 2002. ישראל הודיעה שלשום כי בכוונתה להימנע מתגובה חריפה בצפון, כדי למנוע הסלמה מיותרת.

מקורות מדיניים וביטחוניים בירושלים אמרו שלשום כי ישראל תגיב בזהירות ו"בצורה נקודתית" להתקפות חיזבאללה בגבול הצפון, ותפעל בתיאום עם ארה"ב כדי למצות את המהלכים הדיפלומטיים להפעלת לחצים על סוריה, כדי שתרסן את הארגון. מקור מדיני בירושלים אמר אתמול כי ישראל רואה את סוריה, לבנון ואיראן כאחראיות להסלמה, מכיוון שהן מעודדות טרור בגבול הצפון וגם בשטחים, "כדי לחבל בסיכוי שנפתח לשלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully