וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו לא בדיחה: אימלדה מרקוס חונכת מוזיאון נעליים

3.3.2001 / 18:53

1,200 זוגות נעלים היו לגברת הראשונה לשעבר של הפיליפנים; סמל לשחיתות השלטונית שלה ושל בעלה; "רציתי לסייע לתעשייה המקומית", אמרה אימלדה שחנכה השבוע מוזיאון במנילה

אימלדה מרקוס, האישה והנעליים מוכיחה פעם נוספת כי מאחורי המיתוס קיים ארון מלא נעליים. הגברת הראשונה לשעבר של הפיליפינים החליטה להפוך את האגדה למציאות ולפתוח מוזיאון שלם לנעליים ומוצרים נלווים.

המוזיאון במנילה כולל מאות זוגות נעליים, חלקם נאספו מארמון הנשיאות אותו נטשו בני הזוג מרקוס בבושת פנים ב-1986. נעליים אחרות נתרמו על ידי פוליטקאים וכוכבי קולנוע.

אימלדה, מקווה כי המוזיאון לא יתרום רק להאדרת המיתוס, אלא גם יסייע לתעשיית ההנעלה המקומית בעיר, כמו גם יימשוך תיירים שיכניסו כסף לעסקים המקומיים. "פיליפינים מאד טובים בלהפוך חסרונות ליתרונות והם עשו עבודה טובה מאד", אמרה אימלדה בהתייחסה למוזיאון.

בין הנעליים שמוצגות אפשר למצוא זוג משובץ ביהלומים חלקם אגב מזוייפים. בנוסף ניתן גם למצוא את הסנדלים (לא התנ"כיות) שלבשה אימלדה ביום בו ברחו היא ובעלה בחופזה מארמון הנשיאות.

המיתוס של אימלדה מדבר על 1,200 זוגות נעליים שנרכשו במהלך השנים בהן כיהן בעלה, פרדיננד, כשליט הפיליפנים. הנעליים, אגדה או מציאות הפכו לסמל השחתיתות השלטונית של השניים.

אימלדה אמרה לאחרונה ביחס לאוסף הנעליים, שהיא באמת רק ביקשה לסייע לתעשייה המקומית, ולא חס וחלילה, לסייע למלתחה האישית. כשנשאלה כמה זוגות היו לה במהלך חייה אמרה: "אני לא יודעת, באמת איבדתי את הספירה".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully