וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנגבי: הר הבית ייפתח ליהודים בשבוע הבא

11.8.2003 / 18:04

לדבריו, לא היתה ודאות שעליית ח"כים בט' באב תפגע בביטחון המדינה; פריצקי: הנושא אינו נתון להחלטתו - אבקש מהממשלה להחליט בעניין

השר לביטחון פנים, צחי הנגבי, הבטיח היום כי הר הבית ייפתח מחדש למבקרים יהודים בתחילת השבוע הבא, גם אם הוואקף יתנגד לכך. בגלי צה"ל דווח כי הנגבי אמר את הדברים במהלך ישיבה של ועדת הכנסת. במהלך הישיבה גילה השר כי לא היתה ודאות כי עלייתם של חברי כנסת להר בט' באב תפגע בביטחון המדינה.

שר התשתיות, יוסף פריצקי, אמר כי יבקש מהממשלה להחליט בעניין העלייה להר הבית. לדבריו, הנושא אינו נתון להחלטתו של הנגבי. בקול ישראל דווח כי פריצקי הוסיף: "נראה שגם אצלנו, ולא רק אצל הפלסטינים, יש כאלה שמחפשים כל תירוץ כדי להבעיר את האזור".

ח"כ יצחק כהן (ש"ס) אמר בדיון בכנסת כי ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, וראש הממשלה, אריאל שרון, נהגו בחוסר אחריות כששרון עלה להר בזמן כהונתו כיו"ר האופוזיציה. לדבריו, הדבר הצית אינתיפאדה שגרמה למאות הרוגים. בתגובה לדברים אמר בנו של ראש הממשלה, ח"כ עמרי שרון, כי "מדובר באדם מתועב".

בשבוע שעבר איימו הח"כים ענבל גבריאלי ויחיאל חזן מהליכוד כי יעלו להר הבית בתשעה באב, למרות אזהרות מערכת הביטחון כי הדבר עלול לגרום לשפיכות דמים ולפגוע בביטחון המדינה. גבריאלי ביטלה את ביקורה במקום בשל האזהרות, אך חזן הגיע למקום והתעמת עם השוטרים.

לפני כשלושה שבועות שינתה ישראל את מדיניותה והתירה עליית חובשי כיפות להר הבית, שבועות אחדים לאחר שהוחל בביקורי קבוצות מצומצמות של תיירים ואזרחים ישראלים שאינם חובשי כיפות. בכך ניסתה ישראל להחזיר את הסטטוס-קוו ששרר לפני עליית אריאל שרון להר בספטמבר 2000.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully