וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עירית סן פרנסיסקו תממן ניתוח לשינוי מין לעובדיה

3.3.2001 / 18:53

עלות הניתוח בין 35 ל-77 אלף דולר; בעיריה עובדים כיום 12'טראנסג'נדרים' ומעריכים כי 35 נוספים ינצלו את ההטבה החדשה; תהפוך לעיריה הראשונה בעולם שמכירה בניתוח כהכרח רפואי

עירית סן פרנסיסקו תהיה העיריה הראשונה בעולם שתממן לעובדיה המסורים ניתוח לשינוי מין, במידה כמובן שיחפצו בזה. בעיריה מתכננים להוסיף לביטוח הבריאות אותו מקבלים העובדים כחלק מתנאי ההעסקה, אפשרות למימון הניתוח היקר.

בימים אלו, ממתינים בעיריה לחוות דעת של מומחים, אלו ימליצו לממן לעובדים עד 50 אלף דולר מעלות הניתוח. מומחה מטעם העיריה, מרק לינו, אמר על ההחלטה התקדימית למדי, "הפרעה בזהות המינית, היא מצב רפואי מוכר", לדבריו לא מדובר אלא ברצונה של העיריה "לספק תנאים רפואים שווים והולמים לכלל אוכלוסיית העובדים".

התקנה צפויה להיכנס לתוקף ביולי הקרוב, והיא תהפוך את עירית סן פרנסיסקו לעיריה הראשונה בארה"ב וייתכן בעולם כולו המכירה בניתוח כהכרח רפואי שיש לכלול בסל התנאים הסוציאלים; עלות ניתוח לשינוי מין בארה"ב, מציין לינו, הוא בין 37 ל-77 אלף דולר לפחות.

כיום עובדים בעיריית סן פרנסיסקו כ-12 'טרנסג'נדרים', חלקם עומדים לפני ניתוח, וחלקם עברו כבר. בעיריה מעריכים כי 35 עובדים ועובדות עשויים לנצל את ההטבה החדשה, שתקל במידה רבה על חייהם. במידה ואכן תתמש ההערכה, רווחת העובדים תעלה לעיריה 1.75 מיליון דולר.

סן פרנסיסקו ידועה בחוקיה העירונים המתקדמים למדי. בעיקר בכל הנוגע לחוקים סוציאלים ותקנות המשוות בין האוכלוסיה הסטרייטית להומו-לסבית בעיר. כך למשל ב-95' התקבל חוק האוסר אפליה בקבלת עבודה על רקע זהות מינית כזו או אחרת. בנוסף, חייבות כל החברות המסחריות המספקות שירותים לעיריה להציע תנאים שווים לכל העובדים, ללא קשר לזהותם המינים או מצבם המשפחתי. בעיר קיים אחד הריכוזים הגבוהים בארה"ב של הומואים, לסביות ומשפחות חד מיניות.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully