וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שרון מוכן לפתוח בשיחות שלום עם סוריה"

3.3.2001 / 18:53

כך מאשר שליח האיחוד האירופי למזרח התיכון, מיגל מורטינוס; לדבריו ביקש ממנו ראש הממשלה הנבחר לפתוח בשיחות ללא תנאים מוקדמים;נורבגיה: לחדש המו"מ עם הפלסטינים על בסיס אוסלו

שליח האיחוד האירופי למזרח התיכון, מיגל מורטינוס, אמר הערב כי ראש הממשלה הנבחר, אריאל שרון, ביקש ממנו להעביר מסר לנשיא סוריה, בשאר אסד, לפיו הוא מוכן לפתוח בשיחות שלום עם סוריה ללא תנאים מוקדמים.

מורטינוס אמר כי נועד עם שרון בירושלים שלשום והוא יצא לדמשק עד סוף החודש כדי להיפגש עם הנשיא הסורי ולהעביר לו את המסר הישראלי. עם זאת אמר אתמול דוברו של שרון, רענן גיסין, כי שרון הביע באוזני מורטינוס רצון לפתוח בשיחות שלום עם סוריה, אלא שהדבר קשה בגלל התקפות חיזבאללה על ישראל. גיסין ציטט את דבריו של שרון כי "אנשי חיזבאללה נהנים מחופש פעולה רב יותר תחת שלטונו של בשאר אסד מאשר שהיה להם תחת שלטונו של אביו, חאפז אסד.

בתוך כך נועד היום ראש ממשלת לבנון, רפיק אל-חרירי, בביירות שגריר ארצות הברית בלבנון, דיוויד סרפילד, וביקש ממנו ללחוץ על ישראל שלא תפעל בדרום לבנון בעקבות התקרית אתמול בה נהרג חייל צה"ל אלעד שניאור מאשדוד בהר דוב מטיל שירה החיזבאללה לעבר שיירה של צה"ל שנעה באזור. סרפילד אמר בתום הפגישה כי העביר את דאגתה של וושינגטון מפעילות החיזבאללה, ואילו ראש ממשלת לבנון הביע באוזניו את חששותיו מהתקפה ישראלית. השגריר הזהיר את חרירי כי המתיחות בלבנון תפגע בסופו של דבר בכלכלת לבנון ותמנע את בואם של משקיעים זרים. אמש קראה ממשלת ארצות הברית לממשלה הלבנונית לשלוח כוחות לדרום המדינה שיתפרסו בקו הגבול וימנעו את פעילות החיזבאללה באזור.

בתוך כך שבה וקוראת היום ממשלת נורבגיה לישראל ולפלסטינים לחדש את שיחות השלום על בסיס הסכם אוסלו ואומרת כי אין דרך חזרה ממה שכבר סוכם. שר החוץ הנורבגי, טורינאו ינלנד, אמר כי הוא מודאג מדברים ששמע במהלך מערכת הבחירות בישראל אך כעת יש לדבריו סימנים מעודדים. הוא סבור כי ממשלה רחבה בישראל תסייע לתהליך השלום.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully