וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל לסוריה ולבנון: לא נשלים עם ההסלמה בצפון

11.8.2003 / 0:01

גורמי ביטחון: לא נבליג על ירי החיזבאללה שגרם למותו של חביב דדון משלומי; ארה"ב דרשה משתי המדינות להפעיל ריסון מקסימלי באזור; ענאן: זאת הפרה בוטה של החלטות האו"ם

ישראל ביקשה אמש מארה"ב להעביר מסר לסוריה ולבנון כי לא תשלים עם ההסלמה בגבול הצפון. בסוכנות רויטרס דווח שהממשל האמריקאי הודיע כי העביר מחאה לסוריה ולבנון ודרש מהן להפעיל "ריסון מקסימלי" כדי למנוע התקפות נוספות. ראש הממשלה, אריאל שרון, קיים הערב התייעצויות עם גורמי מודיעין וביטחון לגבי המצב בצפון.

גורמי ביטחון אמרו לקול ישראל כי אינם מתכוונים להבליג על ירי החיזבאללה שגרם אתמול בצהריים למותו של הנער חביב דדון, בן 16 משלומי. דדון נהרג וארבעה אזרחים נוספים נפצעו מפגיעת פגזי נ"מ שירה החיזבאללה לכיוון שלומי. הוא הובא אתמול בערב למנוחות בשלומי.

רענן גיסין, דובר ראש הממשלה, אמר לסי.אן.אן כי לישראל אין כוונה להסלים את המצב והסביר כי התקיפות בדרום לבנון היו רק פעולה מדויקת נגד התותח שירה על שלומי. מזכ"ל האו"ם, קופי ענאן, קרא לכל הצדדים המעורבים לכבד את "הקו הכחול". הוא הגדיר את פעולת החיזבאללה "הפרה בוטה של החלטות מועצת הביטחון".

בתגובה לירי, מסוקי קרב של צה"ל השמידו אתמול בצהריים תותח נ"מ ממנו נורו הפגזים, בגזרה המערבית. ברדיו החיזבאללה דווח כי מטוסי צה"ל תקפו גם יעדים בגזרה המזרחית. החיזבאללה ביצע ירי נ"מ לעבר המטוסים. גורמי בפיקוד הצפון מסרו כי נראה שבשלב זה יסתפק צה"ל בתגובה זו.

אחר הצהריים נורה מטח נוסף של פגזים לעבר שלומי. פגז אחד נפל בשטח פתוח ולא התפוצץ. ראש המועצה המקומית, גבי נאמן, ביטל בשעות הערב את הוראתו לתושבים לרדת לחדרי הביטחון. כך או כך, רק מעטים נענו לקריאתו מלכתחילה. מדובר בפעם הראשונה מאז נסיגת צה"ל מלבנון, בה נקראו התושבים לרדת למקלטים.

קרן טובול, שנפצעה קל מהירי על שלומי, סיפרה לקול ישראל: "יצאתי מהאוטו ואז היה פיצוץ גדול וכל החלונות נשברו. הוצאתי את הילד מהאוטו וברחתי, הוא ניצל בנס".

לבנון הגישה מחאה תכופה לאו"ם

לבנון הגישה מחאה דחופה למועצת הביטחון של האו"ם על מה שהיא מכנה "התוקפנות והאיומים של ישראל". משרד החוץ בביירות טוען שישראל "הגבירה בשלושת הימים האחרונים את חדירותיה לתחום האוירי של לבנון, הפרה את ריבונותה, ומעוניינת להסלים את המצב". בתוך כך, שוחח הערב שר החוץ הסורי, פארוק א-שארע, עם עמיתו הלבנוני, ז'אן עובייד, על המתיחות באזור.

בקול ישראל דווח כי ראש מועצת שלומי, גבי נעמן, קרא אתמול לתקוף בתגובה תשתיות חיזבאללה ולפגוע בכלכלת לבנון. ראש פורום קו העימות, שלמה בוחבוט, דרש מהממשלה להכות ביעדים סוריים בלבנון. גורם מדיני בכיר אמר כי המטרה היא להפעיל לחץ יעיל על סוריה כדי שתרסן את ארגוני הטרור ותפסיק את התמיכה בהם. יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח"כ יובל שטייניץ, קרא בתגובה לירי, לאיים על סוריה במלחמה, כך דווח בגלי צה"ל.

סגן שר הביטחון, זאב בוים (ליכוד), אמר כי מדובר ב"פרובוקציה מצד אנשי החיזבאללה". בוים אמר לגלי צה"ל כי "הם לא יורים אש נגד מטוסים, אלא נגד בני אדם. אין לנו כוונה לפתוח בחזית חדשה, אך לא נוכל להסכים לפגיעה בתושבי הצפון".

ארגון החיזבאללה מסר בתגובה לתקרית: "יחידת נ"מ של ההתנגדות האיסלאמית התעמתה עם מטוסי האויב הציוני שהפרו את תחום האווירי של לבנון בגזרה המערבית של דרום לבנון". ההצהרה נשלחה בפקס לסוכנות רויטרס בביירות.

מפקד החיזבאללה בדרום לבנון, נביל כאוכ, אמר הערב כי הארגון אינו יודע מה עלה בגורלו של אלחנן טננבאום. לפני מספר שבועות אמר מזכ"ל הארגון, חסן נסראללה, דברים דומים לגבי האזרח הישראלי החטוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully