וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוצר בחברון עקב התרעות לפיגועים

10.8.2003 / 15:01

בפעם הראשונה מאז הוכרזה ההודנה, הטיל צה"ל עוצר על העיר; הורדה רמת הכוננות בשרון; הרמטכ"ל: צה"ל ימשיך לפעול בשטחי הרשות

צה"ל הטיל בצהריים עוצר על העיר חברון בפעם הראשונה מאז הוכרזה ההודנה, בעקבות התרעות על כוונת מחבלים לצאת מהעיר ולבצע פיגועים. כך דווח בגלי צה"ל. לפני הצהריים הוכרזה כוננות מוגברת באזור השרון בשל חשש לחדירת מחבלים. רמת הכוננות הורדה בשעות הצהריים, אך המשטרה מציבה מחסומים בכניסות לנתניה ובכבישים באזור השרון הצפוני.

כתבי "הארץ", רוני זינגר ועמוס הראל, מוסיפים:

הרמטכ"ל, רב אלוף משה יעלון, אמר הבוקר בישיבת הממשלה כי על פי הערכות צה"ל, לא יצליחו הפלסטינים לפרק את תשתיות הטרור בתום 90 ימי ההודנה. יעלון אמר עוד בישיבה, כי ארגוני הטרור רוצים לשמר את הפסקת האש, אך ישראל אינה שותפה להודנה ולכן צה"ל יכול להמשיך לפעול בכל מקום שבו לא לקחו הפלסטינים אחריות ביטחונית.

לפנות בוקר ירו פלסטינים שני טילים נגד טנקים אל חיילי צה"ל שנעו על גדר המערכת המקיפה את ישובי גוש קטיף, בדרום רצועת עזה. איש לא נפגע, והחיילים השיבו אש אל מקורות הירי.

אתמול בשעות הערב לקו בחרדה שישה ישראלים, בהם ילדים, לאחר שטיל שירו פלסטינים התפוצץ סמוך לביתם בגוש קטיף. שלושה מהם נזקקו לטיפול בבית חולים. הטיל שנורה הוא טיל מתוצרת מקומית המכונה "אל-בטאר". טווח הפעולה שלו כשלושה קילומטרים והוא נושא ראש נפץ של כחמישה קילוגרם. הזרוע הצבאית של החמאס קיבלה עליה אחריות לשיגור הטיל.

ערפאת: פעולת צה"ל נועדה להרוס תהליך השלום

החמאס הודיע שינקוט צעדים בתגובה להרג הרג שני פעילי הארגון בפעולת צה"ל בשכם שלשום, שבה נהרג חייל השייטת, סמ"ר רועי אורן ממושב אודים. דובר החמאס ברצועה, עבד אל-עזיז רנתיסי, אמר אתמול "אנו עדיין מחויבים להפסקת האש, אך נגיב לפשעי האויב הציוני. הזרוע הצבאית של החמאס החליטה להגיב על הפשע בשכם".

אתמול בבוקר עצר צה"ל ארבעה מבוקשים פעילי חמאס בצפון השומרון, החברים בתשתית החמאס שראשיה נהרגו אתמול במחנה הפליטים עסכר בשכם. מצה"ל נמסר כי למערכת הביטחון נודע שהארבעה התכוונו לנקום בפיגועים את מות חבריהם.

השר הפלסטיני, יאסר עבד רבו, קרא אתמול לארה"ב לפעול למניעת קריסתה של הפסקת האש, הנמשכת מזה שישה שבועות. עבד רבו אמר כי חמאס התחייב לא להגיב על פעולות ישראל, אך הזהיר כי פעולות נוספות של צה"ל עלולות לסכן את הפסקת האש. "אנו קוראים לממשל ולקהילה הבינלאומית להתערב מיד כדי להפסיק את המדיניות הזאת".

יו"ר הרשות, יאסר ערפאת, אמר כי פעולת צה"ל אתמול לא רק שהפרה את הפסקת האש אלא גם נועדה להרוס את תהליך השלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully