וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנרכיה בליבריה: מאות נשים וילדות נאנסות

10.8.2003 / 14:46

מלחמת האזרחים מביאה גם להרג וביזה משני הצדדים; מתנדבת בארגון סיוע: בכל פעם שיש מהומות יש מקרי אונס. הפעם - יותר מאי פעם


מלחמת האזרחים בליבריה מביאה לאנרכיה בה אזרחים הורגים אחד את השני, אונסים מאות נשים וילדות ובוזזים בתים. האנרכיה באה משני הצדדים – הן של נאמני הנשיא הפורש, צ'ארלס טיילור, והן של המורדים.

הנפגעות העיקריות עד כה היו נשים וילדות שנמלטו ליערות, מדווחים מארגוני הסיוע הבינלאומיים, ומוסיפים כי עתה הנשים אינן בטוחות גם בבתיהן. רבקה, אשה ליברית שבתה בת ה-10 נאנסה ונרצחה לנגד עיניה, אמרה לסוכנות הידיעות איי.פי: "האנשים האלה לא אנושיים". רבקה, שחוסה כעת בביתם של קרובים, סירבה למסור את שם משפחתה מחשש לפגיעה נוספת במשפחתה.

ב-20 ביולי פרצו אנשיו של טיילור לביתה של רבקה. אחד מהם היכה בראשה בפטיש וקרע מעליה את בגדיה, כשילדתה נאחזת בה וצועקת "אמא, אמא". כשהאיש גילה שרבקה במחזור הוא בעט בה. אדם נוסף שכינה עצמו "כלב שחור" קרע את הילדה מזרועות אמה והשליך אותה ארצה. "כשהוא גמר איתה ראיתי דם וקיא. הוא אנס אותה למוות", סיפרה האם והוסיפה כי אדם שלישי אנס את בתה השנייה, בת ה-14. הבת סיפרה כי נאבקה בו, אך ללא הועיל.

מיאטה רוברטס, מתנדבת בארגון סיוע נוצרי מספרת: "בכל פעם שיש מהומות יש מקרי אונס רבים. הפעם יש יותר מקרי אונס מאי פעם. אם יש באזור מלחמה, הנפגעות העיקריות הן נשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully