וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב בהר דב: חייל נהרג ושלושה נפצעו

3.3.2001 / 18:53

סמל אלעד שניאור מאשדוד נהרג מפגיעת טיל של החיזבאללה על הג'יפ בו נסע; שלושה חיילים נוספים נפצעו קל; ברכב היה גם מפקד פלוגה; צה"ל השיב בירי והפצצות מהאוויר

חייל צה"ל סמל אלעד שניאור מאשדוד, נהרג, ושלושה חיילים נפצעו באורח קל, בקרב בין חיילי צה"ל לחיזבאללה, היום בהר דוב.
הודעה נמסרה למשפחות. הפצועים פונו לבית החולים "זיו" בצפת.

האירוע החל בשעות הצהריים. שיירה של כוח גולני נסעה בשלושה כלי רכב ממוגנים מסוג האמר ונגמ"ש בין המוצבים "זיוונית" ל"חצב". באזור שרר באותו זמן ערפל כבד. בנקודת תצפית קבועה של החיזבאללה חיכה להם מארב של אנשי הארגון שירו לעברם טילי סאגר. אחד הטילים פגע בג'יפ מאחור, פגיעה ישירה. בג'יפ ישבו המ"פ של מוצב שיאון, קשר, נהג וגשש. החייל שנהרג היה קשר המג"ד. הוא נפצע קשה ומאוחר יותר מת מפצעיו. שניאור הוא ההרוג השני של צה"ל בגבול לבנון, מאז הנסיגה.

מפקד הכוח סיפר: "היינו בדרך למוצב שיאון, ליד מחסום זיוונית שמעתי חבטה בג'יפ והוא התמלא עשן. חילצתי את הפצועים למחסום". הרכב בו נסעו נשרף כליל.

צה"ל השיב בירי תותחים והפצצות של מסוקי קרב. ההפצצות כוונו לעבר עמדות של החיזבאללה, בהן מפקדת האירגון במג'ידה.

ראש הממשלה מקיים התיעצויות על תגובה אפשרית של צה"ל לתקרית. מוקדם יותר הגדיר ברק את התקרית בהר דב "לא פשוטה ולא נעימה". במערכת הביטחון מטילים את האשמה על סוריה ולבנון ומעריכים כי גם איראן תנסה להביא להסלמה במצב. ישראל מגישה לאו"ם תלונה חריפה נגד לבנון. בתלונה נאמר שמדובר בהפרה בוטה של החלטת מועצת הביטחון 425.

במהלך הקרב נחת מדרום למטולה נפגז של צה"ל. התקרית גרמה לפתיחת המקלטים בעיר והיערכות למצב חירום, אולם לאחר שהתברר כי מדובר בפגז ישראלי יצאו התושבים מהמקלטים.

נסראללה: "אינתיפאדה גם בגבול הצפון"

ארגון החיזבאללה מסר שאנשיו הם שתקפו חוליה של צה"ל בהר דב. "יחידת 'הקדושים של אל אקצה' תקפה את הסיור הציוני ליד חוות שבעא ופגעה בה פגיעה ישירה", נאמר בהודעת הארגון. היום הוא יום השנה להירצחו של עבאס אל מוסאווי, מנהיג החיזבאללה, בהפצצת צה"ל על מכוניתו, בשנת 1992. כתבנו שי שריג מוסיף כי השבוע הבא הוכרז כשבוע אבל על אל מוסאווי, והוא צפוי להיות מתוח מאוד.

סוכנות הידיעות רויטרס מסרה עוד כי צה"ל הפציץ היום את גבול לבנון. חלק מהמקומות הופצצו לראשונה מאז נסיגת ישראל מלבנון. כתב רויטרס בכפר שבעא, אזור המריבה בין ישראל ללבנון, מסר כי למעלה משתים עשרה פצצות מרגמה התפוצצו בפאתי הכפר, בעוד מסוקים של צה"ל חגים מעליו. מקורות בטחונים בלבנון מסרו לרויטרס כי פצצות מרגמה נפלו גם בעמק ליטני, שבעומק לבנון. עדי ראיה מסרו כי שני מוצבים של החיזבאללה לאורך הגבול נפגעו, אך לא נמסר האם היו פצועים.

מזכ"ל החיזבאללה, השייח חסן נסראללה, קרא היום להמשך האינתיפאדה גם בגבול הצפון. בכנס שקיים בביירות, וששודר בטלווזיה של החיזבאללה, העלה נסראללה על נס את הנהג הפלסטיני שביצע השבוע את פיגוע הדריסה בצומת אזור, ואמר כי הוא הוכיח לישראלים כי אין צורך באימונים ובחומרי נפץ, אלא רק באומץ לב.

מאז נסיגת ישראל מלבנון נשאר אזור חוות שבעא שטח מריבה בין המדינות, וממשלת לבנון שבה ותבעה שישראל תיסוג ממנו. ישראל והאו"ם טוענות כי עתיד השטח יוכרע במו"מ בין ישראל לסוריה, ממנה נכבש האתר. החיזבאללה ערך מספר התקפות על כוחות צה"ל במקום, באחת מהן נהרג חייל ואחרים נפצעו. בחודש אוקטובר האחרון חטפה חוליה של החיזבאללה שלושה חיילי צה"ל מחיל הנדסה שהיו בסיור מבצעי.

התקפת החיזבאללה היום מביכה את ראש ממשלת לבנון, רפיק אל-חריר, שבתגובה לבחירת אריאל שרון לראשות הממשלה, אמר כי לבנון לא תיתן לישראל שום עילה לתקוף אותה. "לא ניצור פרובוקציות ולא ניענה לפרובוקציות של אחרים", אמר אל חרירי והוסיף כי לבנון לא תאפשר גם לסוריה לבצע פרובוקציות כלפי ישראל.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully