וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזרחי בחריין אמרו "כן" לדמוקרטיה

3.3.2001 / 18:53

במשאל שהסתיים אתמול תמכו 98 אחוז מהבוחרים בהפיכת הנסיכות למונארכיה חוקתית בעלת מערכת משפט עצמאית; 196 אלף אזרחים, בהם לראשונה גם נשים, הצביעו; שיעור ההצבעה עמד על 90 אחוז


למעלה מ-98 אחוזים מן המשתתפים במשאל עם בנסיכות בחריין, אמרו "כן" לביצוע רפורמות מרחיקות לכת במדינה, שמשמעותן היא מעבר למשטר דמוקרטי.

שר המשפטים של המדינה, שייח' עבדאללה בין חאליד אל-חאליפה, אמר היום כי 98.4 אחוזים מהבוחרים תמכו בהצעת האמיר שייח' חאמד, להפוך את בחריין למונארכיה חוקתית בעלת מערכת משפט עצמאית. כמו כן תמכו המצביעים בהקמת בית נבחרים תחתון בעל סמכויות חקיקה מלאות ובית נבחרים עליון שבראשו יעמוד האמיר, כך דיווחה הטלוויזיה הממלכתית במדינה.

סוכנות הידיעות הרשמית של מדינות המפרץ, דיווחה על אחוז השתתפות גבוה של כ- 90 אחוז, במשאל שנמשך יומיים והסתיים אתמול. 196,262 בוחרים, מתוך 217,000 אזרחי בחריין מעל גיל 20, בחרו לממש את זכות ההצבעה שלהם. 191,790 לראשונה, הותר גם לנשים להשתתף במשאל העם.

זהו משאל העם הראשון שנערך במדינה מאז קיבלה את עצמאותה מבריטניה, בשנת 1971.

בחריין כבר חוותה עידן דמוקרטי קצר: הפרלמנט הראשון של בחריין פוזר בשנת 1975 לאחר שכיהן כשנתיים. אם יוחלט על מעבר למשטר דמוקרטי הוא ייכנס לתוקף בשנת 2004.

משאל העם, ושחרור אסירים פוליטיים שבוצע ערב משאל העם, מסיימים שנתיים של רפורמות פוליטיות בבחריין, שהחלו מאז ירש האמיר שייח חאמד אל חאליפה את אביו. מטרתו העיקרית של האמיר היתה פיוס העדה השיעית שהתנגדה לשלטון הסוני, והתמרמרות בקרב אנשיה הובילה למהומות אלימות בשנות התשעים.

הרפורמות זכו לתמיכת האופוזיציה הבחריינית. מנהיג האופוזיציה, השייח עבד אל אמיר אל ג'מרי, אמר בראיון לעיתון מקומי כי "נתמוך במשאל העם מכיוון שאנחנו משוכנעים שהוא יוביל ליצירת חוקה, יבצר את הדמוקרטיה, ויפתח דף חדש בחיי המדינה".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully