וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנו סיבה, תנו סיבה

3.3.2001 / 18:53

הקהל יגיע, מתח יש, אז הגיע הזמן שיובקעו גם שערים בהתמודדות הזאת. מכבי חיפה מארחת את בית"ר ירושלים והגיע הזמן שתהיה סיבה לקרוא לזה: משחק העונה

בפעם השלישית העונה נפגשות שתי המוליכות של ליגת-העל, מכבי חיפה ובית"ר ירושלים. למרות המיקום בצמרת ואולי בגלל זה, כשהשתיים נפגשות העונה מדברת הטקטיקה ולראיה - שני המשחקים הסתיימו בתיקו 0:0 מאכזב.

בית"ר ירושלים יודעת כי זו ההזדמנות הכמעט אחרונה שלה לחזור למאבק האליפות. הפסד בשבת ב-18:50 בקרית-אליעזר (שידור ישיר בערוץ השני, שופט: אלון יפת) יפתח פער של תשע נקודות הפרש בין שתי הקבוצות, פער שיהיה לבית"ר קשה לסגור.

אבל מה שיפה בכדורגל הוא שלמרות הבלאגן סביב הקבוצה, הכעס של הקהל ודרישתו מהמאמן אלי גוטמן להתפטר, ניצחון אחד בחיפה יוכל להחזיר את הקבוצה למסלול הנכון. כרגע בית"ר בלחץ נוראי, ואפשר היה לראות זאת בשני המשחקים האחרונים של הקבוצה, בו היא השיגה נקודה אחת מול שתי קבוצות התחתית של חולון ואשדוד. ניצחון של 0:1 קטן בחיפה יצמצם את הפער לשלוש, יחזיר לקהל הירושלמי את ההתלהבות, ולשחקנים את הביטחון שכ"כ חסר להם בשבועות האחרונים

בשבעת המשחקים האחרונים השיגה בית"ר 6 נקודות מתוך 21 אפשריות עם ניצחון בודד (0:1 על נתניה), שלוש תוצאות תיקו ושלושה הפסדים (אחד מהם לאחרונה צפרירים חולון). נתון שצריך מאוד להדאיג את בית"ר הוא העובדה שבשבעת המחזורים האלה כבשה בית"ר רק פעמיים (מול נתניה והפועל חיפה).

בית"ר ערכה ביום שישי אימון מסכם לקראת המשחק והמאמן אלי גוטמן חרג ממנהגו השבוע ולא דיבר, ולו מילה אחת, מסביב למשחק, אלא ערך אסיפה קבוצתית מקצועית נטו. גוטמן גם לא ערך שיחות אישיות לקראת המשחק. יוסי אבוקסיס וז'אן טלסניקוב לא הגיעו לאימון וייעדרו מהמשחק בשל פציעותיהם, יתר השחקנים התאמנו באופן מלא. בשבת מתכנסת הקבוצה לארוחת צהרים משותפת ומנוחה במלון הולידיי-אין בחיפה. גוטמן סירב להתראיין לקראת המשחק.

מכבי חיפה לא מצויה בתקופה מצוינת ולמרות זאת היא הצליחה לשמור על המקום הראשון ועל פער של שש נקודות, הרבה בזכות המעידות של בית"ר. בששת המשחקים האחרונים ניצחה חיפה בשני משחקים בלבד, סיימה שלוש פעמים בתיקו ונוצחה 3:0 בדרבי מול הפועל חיפה.

הקבוצה נזקקה לאלילת המזל, אולי מזל של אלופים, כשניצחה גם את הפועל פ"ת בזכות שערים בדקות הסיום והוציאה תיקו חשוב בתוספת הזמן מול הפועל ת"א, שלא נתן לאלופה להתקרב לירוקים.

לפחות מבחינת הסטטיסטיקה לחיפה לא הולך מול בית"ר בשנים האחרונות. המוליכה לא ניצחה את בית"ר כבר ארבע שנים, מאז הניצחון 0:2 בטדי בעונת 96/7. בקרית-אליעזר לא ניצחה חיפה כבר שש שנים מאז ה-0:3 במאי 95. הקבוצות נפגשו כבר 60 פעמים כשחיפה ניצחה ב-23 מפגשים, בית"ר ב-19 ו-18 משחקים הסתיימו בתיק

וואליד באדיר ואנדריי אוסטרובסקי ייעדרו בשל צבירת כרטיסים צהובים, בעוד שהמגן אבישי ז'אנו חוזר להרכב הפותח. ע"פ האימון המסכם מסתמנות שתי אפשרויות: או שגרנט יפתח עם שלושה חלוצים, יעקובו איגביני, יניב קטן וסרגי קלשצ'נקו, וראדוסלאב מיכאלסקי יירד לספסל או שגרנט ישחק מבוקר יותר.

ההרכב המשוער: ניר דוידוביץ', אבישי ז'אנו, אריק בנאדו, אלון חרזי, אדורם קייסי, ננאד פראליה , ריימונדאס ז'וטאוטאס, ,יוסי בניון, יעקובו איגביני (ראדוסלאב מיכאלסקי), יניב קטן, סרגיי קלשצ'נקו.

נשיא מכבי חיפה, יעקב שחר, אמר ברדיו קול הדרך חיפה :"אם ננצח זה בהחלט יהיה יתרון משמעותי בדרך להשגת האליפות".

ביום שישי נמכרו עוד 200 כרטיסים למשחק ונותרו 200 בלבד. הקופות בקרית-אליעזר ייפתחו בשבת ב-16:00 וכנראה שכל הכרטיסים יימכרו.

במשחק הראשון בין שתי הקבוצות העונה שנערך ב-9.9, במסגרת המחזור הרביעי של ליגת-העל, נפרדו הקבוצות ב-0:0 בקרית - אליעזר. בית"ר הצליחה להחזיק מעמד עם תשעה שחקנים לאחר שאלון מזרחי הורחק כבר בדקה ה-22 ויוסי אבוקסיס הצטרף אליו בדקה ה-50. חיפה תקפה אבל לא הצליחה לכבוש מול 16 אלף צופים, שהחיפאים שבהם לא האמינו איך מול תשעה שחקנים קבוצתם לא מצליחה למצוא את הרשת.

בגומלין שנערך בטדי ב-4.12 במסגרת המחזור ה-15, שוב 0:0, הפעם בלי כרטיסים אדומים. 19 אלף צופים ראו משחק טקטי, ללא הרבה הזדמנויות. אולי במפגש השלישי סוף סוף ייפרץ מחסום השער הראשון.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully