וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש: הקמת הגדר עלולה לעכב הקמת המדינה הפלסטינית

8.8.2003 / 23:15

נשיא ארה"ב: הוחלט על הקמתה בזמן הפיגועים וכעת חייבים לבחון זאת מחדש בראיה רחבה יותר; בכיר ישראלי: הסכמנו לעכב חלקים בעייתיים בגדר

נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, שב היום והשמיע ביקורת על גדר ההפרדה שבונה ישראל ואמר כי הקמתה עלולה לעכב את כינונה של המדינה הפלסטינית. בסוכנות איי.פי דווח שבוש אמר עוד כי ההחלטה על הקמת הגדר הוחלט בזמן הפיגועים והדגיש כי הגדר וענייני ביטחון נוספים חייבים להיבחן מתוך נקודת מבט רחבה יותר. הנשיא חזר על דבריו כי הגדר היא "בעיה".

מערכת "הארץ" מוסיפה:

בכיר בממשלת ישראל אמר אתמול כי ישראל הסכימה לעכב את בנייתם של חלקים שנויים במחלוקת בגדר ההפרדה, עד שתושג עליהם הסכמה עם הממשל בארה"ב - כך פירסם הבוקר העיתון "ניו יורק טיימס". אחד החלקים מהגדר שעוררו התנגדות בארה"ב, הוא הקטע שאמור לעבור ממזרח להתנחלות אריאל. עם זאת, העבודות על אותו חלק נועדו ממילא להתחיל רק בעוד מספר חודשים.

שר החוץ האמריקאי, קולין פאוול, אמר אתמול כי אין די בהודנה, וכי על הרשות הפלסטינית להפעיל מאמץ מרוכז נגד ארגוני הטרור. במסיבת עיתונאים לתקשורת הזרה בוושינגטון אמר פאוול, כי על זרועות הביטחון הפלסטיניות לפעול למניעת התחמשותם והתחזקותם של ארגוני הטרור בזמן הפסקת האש.

פאוול אמר עוד, כי ארה"ב דנה עם ישראל בהפסקת ההתנחלויות ובפתרון בעיית גדר ההפרדה. הוא ציין כי לא התקבלה עדיין כל החלטה על קיזוז עלויות בניית הגדר מכספי הערבויות שתקבל ישראל. הוא הדגיש עם זאת, כי הממשל מחויב להיות נאמן להנחיות הקונגרס בנוגע לשימוש בערבויות. הקונגרס התנה את מתן הערבויות בקיזוז מלא של כל השקעות ישראל בשטחים, שאינן לצורכי ביטחון.

דברי פאוול באו ימים ספורים לאחר פרסום ידיעה ב"ניו יורק טיימס", שבה נטען כי ארה"ב לא תתעקש בשלב זה על פירוק של תשתיות הטרור ועל כניסה לעימות בין הרשות לחמאס ולג'יהאד האיסלאמי, עקב הערכה כי שירותי הביטחון הפלסטיניים עדיין חלשים מכדי לפעול באופן מיידי נגד ארגוני הטרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully