וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "יש חברים שהביוגרפיה שלהם היא קיצור תולדות החתרנות"

3.3.2001 / 18:53

מחיאות כפיים לצד קריאות "זיגזג" קיבלו את רוה"מ בכנס של העבודה ומרצ; ברק ושרון רוצים לסגור את רשימת השרים כבר מחר, בעבודה דורשים הצבעה חשאית; רמון הודיע שלא יצטרף לממשלה

ראש הממשלה היוצא אהוד ברק משיב היום מלחמה לעמיתיו במפלגתו ובגוש השמאל שתקפו אותו בחריפות על החלטתו להצטרף לממשלת אחדות. ברק, שהופיע בצהריים באירוע של מפלגת העבודה ומרצ במוזיאון הארץ בתל אביב אמר שם כי "במציאות הזו נדרשת אחדות לאומית. מיותר לומר שבשבילי מדובר בהחלטה אישית קשה מאד. הרגש אומר לעזוב, אבל השכל אומר שמוכרחים לשקול ברצינות", אמר ברק.

הוא הוסיף כי "70 אחוז מבוחרי מרצ מבקשים שנקים מממשלת אחדות לאומית", דברים אלו גררו קריאות מחאה מצד אנשי מרצ שישבו בקהל שצעקו לו "זיגזג, זיגזג".

ברק לא נקב בשמות מתנגדיו, אולם יש להניח כי כולם הבינו למי התכוון באומרו: "אנחנו מפלגה שבדרך כלל לא מחמיצה מאבק פנימי ועסיסי. זה לא הזמן לחברים ובמיוחד לאלו שהביוגרפיה שלהם היא קיצור תולדות התחמנות והחתרנות, לעשות מהאירועים האלה קרדום לחפור בו בהזדמנויות פרטיות". ברק אמר עוד כי הוא יפיק את הלקחים מכל האירועים של השנה וחצי האחרונה, וגם של השבועות האחרונים.

בצהריים פורסם כי שרון וברק מעוניינים לסיים עד מוצאי שבת את חלוקת התיקים של הליכוד ושל מפלגת העבודה. לצורך העניין, הקימו השניים צוות מצומצם.

אבל האחדות שורה כנראה רק בין ברק לשרון, ולא בין ברק לחברי מפלגתו, שם גוברים הקולות הקוראים להדיח את ברק מראשות המפלגה, ואפילו לבטל את הכניסה לממשלת אחדות. בשעות האחרונות מתגבשת יוזמה לבחירת השרים שיכהנו בממשלת האחדות בהצבעה חשאית. מאחורי היוזמה עומדים ח"כ סאלח טאריף ונציגי התק"ם. מטרתם היא למנוע מראש הממשלה היוצא, אהוד ברק, להחליט בעצמו על השרים שיכהנו בממשלה.

רשימת שרי העבודה כפי שפורסמה אתמול כוללת, מלבד ברק, את שמעון פרס, מתן וילנאי, דליה איציק, חיים רמון, רענן כהן ובנימין בן אליעזר. השר רמון הודיע כי לא יכהן בממשלה יחד עם ברק.

הסערה סביב הכניסה לממשלת האחדות מעודדת את המתנגדים לכניסה לממשלה כזו. מתנגדים אלה פועלים הן בתוך מפלגת העבודה והן במרצ, המרגישה נבגדת במיוחד מכניסתו של ברק לממשלת אחדות. ח"כ אבשלום וילן, ששימש כראש מטה השטח של ברק בבחירות, אמר היום כי "ריצת האמוק לממשלת אחדות היא מעשה מביש הפוגע ברבבות תומכיו, המרגישים מרומים ופראיירים". יו"ר מרצ, יוסי שריד, אמר אתמול כי כניסתו של ברק לממשלת האחדות היא "זיגזג אחד יותר מדי".

רמון: ברק שיקר למפלגה

ראש הממשלה הנבחר, אריאל שרון, מפעיל לחצים כבדים על רמון כדי שיחזור בו ויצטרף לממשלתו. שרון סבור כי רמון יוכל לתרום לממשלת האחדות, והוא בעל יכולת השפעה.

אמש הודיע רמון כי אין בכוונתו להצטרף לממשלת אחדות בה יכהן ראש הממשלה הנוכחי, אהוד ברק, כשר ביטחון. הוא אמר את הדברים בפגישת צוות ההיגוי של מפלגת העבודה לאחר פגישת ברק ושרון בה הוחלט על ממשלת אחדות.

רמון האשים את ברק כי במהלך ישיבת מפלגת העבודה אתמול, לא מסר ראש הממשלה היוצא את כל הפרטים מהשיחות בינו לבין שרון. "הוא למעשה לא אמר אמת", אמר רמון. הוא הוסיף כי בכוונתו להציג בפני מרכז מפלגת העבודה רשימת שרים זהה לרשימה שיציג ברק, אבל "ייעדר ממנה שם אחד - אהוד ברק", אמר. "מרכז המפלגה יאלץ להחליט האם הוא נותן לברק להמשיך ולהנהיג את המפלגה". רמון אמר כי ברק אינו מעוניין רק במשרד הביטחון, אלא בהנהגת המפלגה. הוא הוסיף כי לדעתו ברק פסול מלעמוד בראש מפלגת העבודה, וכי "רק כישלונו המהדהד כראש הממשלה גדול יותר מכשלונו כשר ביטחון".

השר רענן כהן, המשמש כמזכ"ל המפלגה, אמר היום כי ברק ימשיך לעמוד בראש המפלגה עד לעריכת פריימריז ובחירת יו"ר חדש, בעוד מספר חודשים.

בן אליעזר ודליה איציק לרמון: מתן הביקורת נגד ברק

השרים בנימין בן אליעזר ודליה איציק נפגשו בצהריים עם השר חיים רמון, וביקשו ממנו למתן את ביקורתו כלפי ראש הממשלה היוצא, אהוד ברק.

בקול ישראל דווח כי השניים ביקשו מרמון להצטרף לממשלת האחדות, ולחזור בו מן ההודעה שלא יכהן כשר בממשלת שרון.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully