וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טושיבה משיקה שירות הורדת שירים באינטרנט

3.3.2001 / 18:53

מתחילים בקטן, עם שישה שירים של זמרים יפניים, ושלושה שירים נוספים בשבוע הבא

מאת עידו קינן


תאגיד טושיבה השיק היום שירות הורדת שירים באינטרנט, אתר החדשות IDG מדווח, שהשירות יהיה בתשלום, והקבצים יהיו מוגנים בפני העתקה.

השירות, "דו-אב" שמו, עולה בשיתוף פעולה עם שלוש חברות תקליטים מקומיות: טושיבה EMI, וורנר מיוזיק יפן ויוניברסל מיוזיק KK. הוא מתחיל בקטן, עם שישה שירים של זמרים יפניים, ושלושה שירים נוספים בשבוע הבא.

השירים יהיו מוגנים בפני העתקה באמצעות EMMS של יבמ, או באמצעות מערכת של Intertrust Technologies Corp.. הם יוצגו בפורמט AAC, "ווינדוז מדיה אודיו" או ATRAC3, ולא בפורמט MP3 המוכר. שלושת הפורמטים מתחילים לצבור פופולריות אצל חברות התקליטים, אשר מחפשות דרכים להפיץ את המוסיקה שלהן ברשת. ATRAC3 היא פיתוח של ATRAC, הפורמט של סוני למיני דיסק ולשירות הורדת השירים שלה, "ביט מיוזיק". ATRAC3 ו- AACנתמכים במספר נגני מדיה.

תוכנת החלפת השירים נאפסטר, שבית המשפט לערעורים בארה"ב פסק ביום שני, כי היא מפירה זכויות יוצרים, צפויה לעבור למודל החלפת שירים בתשלום, מה שיאפשר לה לשלם לבעלי זכויות היוצרים. לפי דיווחים שונים, נאפסטר תגבה בין 5 ל-15 דולר לחודש על השירות, ואילו טושיבה צפויה לגבות שלושה דולר לשיר, סכום זהה לזה שגובה סוני בשירות "ביט מיוזיק". אתר מכירת המוסיקה eMusic מציע מחיר תחרותי ונמוך בהרבה: 99 סנט לשיר, 8.99 לאלבום ולהורדה חודשית בלתי מוגבלת.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully