וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסות בזק ברבעון ירדו מתחת ל-2 מיליארד שקל

ערן גבאי

8.8.2003 / 15:19

הרווח הנקי של קבוצת בזק למחצית הראשונה של השנה - 88 מיליון שקל; סך ההכנסות במחצית - 3.99 מיליארד שקל; בירן: האסטרטגיה של קבוצת בזק היא לכיוון התלכדות ב-2005

בזק פירסמה היום את תוצאותיה לרבעון השני של השנה מהם עולה כי קבוצת בזק רשמה הרבעון רווח נקי של 88 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2003, לעומת רווח נקי של כ-198 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הרווח הנקי ברבעון השני של השנה הסתכם בכ-19 מיליון שקל לעומת כ-86 מיליון שקל ברבעון המקביל.

הכנסות קבוצת בזק הסתכמו במחצית הראשונה של שנת 2003 בכ-3.99 מיליארד שקל לעומת כ-4.1 מיליארד שקל בתקופה המקבילה. עיקר הירידה בהכנסות נובעת מירידה בהכנסות מתקשורת נייחת בארץ, כתוצאה מירידת תפוקות ומשחיקת מחיר השיחות. ההכנסות מטלפון אלחוטי נייד קטנו בשל הירידה בדמי הנגישות, הכנסות תמסורת ודמי גבייה של החברה ומירידה בהכנסות פלאפון. הירידה בהכנסות התמתנו כתוצאה מהעלייה בהכנסות החברה מקווי ADSL.

הכנסות החברה ברבעון השני של שנת 2003 הסתכמו ב-1.984 מיליארד שקל לעומת 2.045 מיליארד שקל ברבעון המקביל - ירידה של כ-3%.

הוצאות הפעלה וכלליות של קבוצת בזק הסתכמו במחצית הראשונה של השנה בכ-2.23 מיליארד שקל, לעומת כ-2.27 מיליארד שקל בתקופה המקבילה. הוצאות הפעלה וכלליות של הקבוצה הושפעו בעיקר מירידה בהוצאות כלליות, הוצאות שכר ואחזקת מבנים שקוזזה בעיקר בשל עלייה בהוצאות טלפון אלחוטי נייד תקשורת בינלאומית והוצאות רכב.

הוצאות הפעלה וכלליות של הקבוצה ברבעון השני של 2003 הסתכמו ב-1.099 מיליארד שקל, לעומת כ-1.134 מיליארד שקל ברבעון המקביל - ירידה של כ-3.1%.

הרווח התפעולי של הקבוצה במחצית הראשונה של 2003 הסתכם בכ-538 מיליון שקל לעומת כ-544 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הירידה ברווח התפעולי נובעת מהשינויים בסעיפי ההכנסות וההוצאות.

הרווח התפעולי ברבעון השני לשנת 2003 הסתכם בכ-279 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי ברבעון המקביל של כ-269 מיליון שקל. הוצאות הפחת של הקבוצה יורדות כתוצאה מסיום הפחתתו של רכוש קבוע וירידה בהשקעות ברכוש חדש.

הוצאות המימון של הקבוצה הסתכמו במחצית הראשונה של שנת 2003 בכ-85 מיליון שקל לעומת 72 מיליון שקל בתקופה המקבילה. העלייה בהוצאות נובעת בעיקר מעלייה בהוצאות המימון של חברת פלאפון וחברת בזק בינלאומי. העלייה קוזזה בעיקרה כתוצאה מירידה בהוצאות המימון של החברה בשל ירידה בסך החוב הפיננסי של החברה ועלייה בהכנסות מההשקעות הפיננסיות.

ההון העצמי של הקבוצה לסיום הרבעון השני של השנה הסתכם בכ-6.6 מיליארד שקל, כ-41.4% מכלל המאזן וזאת לעומת כ-7.8 מיליארד שקל ברבעון המקביל, שהיוו כ-43.5% מכלל המאזן. הירידה בהון העצמי נבעה בעיקר מההפסד הנקי של הקבוצה בשנת 2002 ומחלוקת דיווידנד בתקופה הדו"ח.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת של הקבוצה הסתכם במחצית הראשונה של שנת 2003 בכ-1.491 מיליארד שקל לעומת 1.31 מיליארד שקל בתקופה המקבילה.

יש לקוות שהפרטת בזק תימשך בקצב מהיר

יו"ר בזק, מרים (מיקי) מזר, התייחסה למכירת 3.3% ממניות בזק באחרונה וציינה כי "זה הצעד הראשון בתהליך ההפרטה, ויש לקוות שהתהליך יימשך בקצב מהיר, כפי שנכון וראוי.

"ההפחתה המשמעותית של תעריפי בזק ב-6% מחייבת את ראשי החברה ועובדיה לשינוי המבנה הארגוני ולהתייעלות החברה, כך שתוכל לשמור על איתנותה הפיננסית במשך השנים הקרובות", אמרה מזר.

אילן בירן, מנכ"ל בזק היוצא, אמר כי "בחודשים האחרונים נעשו צעדים משותפים עם רשות החברות והמשרדים הממשלתיים כדי לקדם את הפרטת החברה. חתימת הסכם המקרקעין בחודש מאי ואישורו השבוע על ידי האסיפה הכללית של בזק, והצלחת מכירת 3.3% ממניות החברה בסוף חודש יולי, מקדמים תהליכים שיאפשרו הפיכתה של בזק לחברה עסקית בעלת יכולת התמודדות יעילה בתחרות הקשה בשוק התקשורת".

בירן הדגיש כי התוכנית האסטרטגית של קבוצת בזק ותוכניותיה מכוונות להתלכדות בשנת 2005. הוא הדגיש את ההתקדמות והשיפור הרב שחל במרבית החברות הבנות בקבוצת בזק והביע דעתו כי "הגנרטורים לצמיחה, עיקרם בחברות הבנות".

בירן ציין עוד את התוצאות של חברת פלאפון, שברבעון השני עברה לראשונה מזה 3 שנים לרווח תפעולי. לטענת בירן, בזק עמדה בכל היעדים שהציבה לעצמה במחצית הראשונה של 2003.

החברה דיווחה היום על הצטרפות של כ-150 אלף לקוחות חדשים לשירות האינטרנט המהיר WOW והיום יש לחברה יותר מ-300 אלף מנויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully