וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טאואר: ההפסד הנקי צמח ל-16.8 מיליון דולר

שירלי יום-טוב

8.8.2003 / 15:15

גידול מזערי בהכנסות ל-12.9 מיליון דולר; ברבעון קודם היו ההכנסות 12.6 מיליון דולר וההפסד היה 14.4 מיליון דולר

הרבעון הראשון של טאואר סמיקונדקטור בניצוחו של המנכ"ל החדש כרמל ורניה אינו מצביע על שינויים גדולים. כמו ברבעון הקודם, דיווחה היום חברת המוליכים למחצה, הנמצאת בשליטת החברה לישראל, על גידול מזערי בהכנסות לצד העמקת ההפסדים הנקיים. החדשות הרעות יותר בדו"ח הן שהחברה צופה ירידה בפעילות מפעל Fab 1 ברבעון השלישי, שצפויה להביא לצמיחה "צנועה" בלבד בהכנסות.

הכנסות החברה ברבעון השני היו 12.9 מיליון דולר לעומת הכנסות של 12.6 מיליון דולר ברבעון הקודם ו-11.6 מיליון דולר ברבעון המקביל. ההפסד הנקי צמח ל-16.8 מיליון דולר או 37 סנט למניה - עלייה של כ-16% ביחס לרבעון הקודם, בו דיווחה על הפסד נקי של 14.4 מיליון דולר. ביחס לרבעון מקביל מדובר בעלייה של כ-49% בהפסד, שהסתכם אז ב-11.3 מיליון דולר.

תוצאותיו התפעוליות של מפעל ה-Fab 1 של טאואר השתפרו במהלך הרבעון השני ותרמו לעלייה בהכנסות. היה זה הרבעון החמישי ברציפות של תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת שנרשם בגין פעילות המפעל.

מה שגרם לגידול בהפסדיה הנקיים של החברה היא פעילות הייצור במפעל ה-Fab 2 בו הושקעו עד כה כ-275 מיליון דולר. עד כה העמידו הזמנות 3 מתוך 4 השותפות של טאואר למפעל החדש. אל אליאנס סמיקונדקטור, שביצעה את ההזמנה הראשונה מהמפעל לשבבים בגיאומטרית 0.18 מיקרון, הצטרפה במהלך הרבעון סאן דיסק, והיום הודיעה טאואר כי גם קוויקלוג'יק ביצעה הזמנה. השבבים שהזמינה האחרונה יסופקו לה במהלך המחצית השנייה של 2003.

כרמל ורניה, שהחליף בתחילת יוני האחרון את יואב ניסן כהן ורפי לוין כמנכ"ל החברה, ציין בהודעה כי הוא מרוצה מההתקדמות שהושגה במספר חזיתות. "קיבלנו הזמנות למפעל ה-Fab 2 ממספר לקוחות ובהם חברת צורן (המספקת שבבי דחיסה לנגני DVD), הגדלנו את הפוקוס על שירות הלקוחות שהחברה מספקת וזאת באמצעות מינויו של רפי נווה, והרחבנו את מערך המכירות שלנו", ציין ורניה.

הפסדיה התפעוליים של טאואר צמחו ל-16.3 מיליון דולר ברבעון השני ביחס להפסד תפעולי של 14.8 מיליון דולר ברבעון הקודם ו-11.1 מיליון דולר במקביל. הוצאות התפעוליות היו 9.9 מיליון דולר לעומת 7.3 מיליון דולר ברבעון מקביל. בניגוד לרבעון הקודם בן דיווחה החברה על הכנסות מימון של 493 אלף דולר, ברבעון השני נרשמו הוצאות מימון בסך של 515 אלף דולר.

החוב לטווח ארוך של החברה צמח ל-308 מיליון דולר לעומת 284.1 מיליון דולר בסיום הרבעון הקודם. בקופת החברה כ-20 מיליון דולר. החברה מדווחת כי הגיעה להסכם עם הבנקים המלווים לאומי ופועלים, ועם השותפות למפעל Fab 2 בנוגע לתיקון הסכם האשראי ומתן מימון נוסף ל-Fab 2, אם יהיה צורך בכך. זאת לאחר שבחודשים האחרונים נקלעה החברה למצב לא נעים, בו הגבילו הבנקים את הסכומים אותם יכלה החברה למשוך. כאמור, במפעל ה-Fab 2 הושקעו עד כה כ-275 מיליון דולר, מתוך סכום כולל של 305 מיליון דולר אליו התחייבו השותפות. (90%).

שווי השוק של טאואר בנאסד"ק מסתכם בכ-240 מיליון דולר ומניית החברה הוסיפה כ-55% מתחילת השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully