וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וולפסון: מתה לאחר ניתוח לקיצור קיבה

8.8.2003 / 12:08

תושבת אשדוד עברה לפני 8 חודשים תיקון לניתוח קיצור הקיבה; לאחר הניתוח הידרדר מצבה והיא אושפזה; בית החולים: היא אכלה, בניגוד להוראות, כמות גדולה של מזון

אשה שעברה לפני שמונה חודשים ניתוח לקיצור קיבה בבית חולים וולפסון, מתה אתמול לאחר שהיתה מאושפזת במקום בתקופה האחרונה בשל סיבוכים. ג'ורג'ט לוי, בת 57 מאשדוד, עברה את הניתוח הראשון לפני 12 שנה, ולאחריו השילה 50 ק"ג.

בתה של לוי, עדנה, סיפרה ל"ידיעות אחרונות" כי לפני שמונה חודשים נוצרה סתימה בטבעת שהותקנה בקיבה של אימה, והיא פנתה לבית החולים וולפסון, שם לדברי הבת, נמסר לאימה שהיא חייבת לעבור ניתוח לתיקון המצב. "אמא אמרה שהיא חייבת לעבור את הניתוח כדי לשמור על בריאותה. היום אני יודעת שזה לא היה שווה את הסיכון", אמרה הבת.

ג'ורג'ט לוי אושפזה למשך כחודשיים בטיפול נמרץ, ואחר כך הועברה למחלקה כירורגית. "היא חזרה להכרה, אבל השתנתה", מספרת הבת, "השמיעה שלה ירדה, היא סבלה מנשירת שיער והתקשתה ללכת בגלל בעיה שנוצרה ברגלה. היא סבלה מאוד. ביומיים האחרונים היא הרבתה לישון והתלוננה על כאבים בכתפיים. היתה לי תחושה שמשהו לא טוב קורה". אתמול הודיעו לבת כי אמה מתה.

מבית החולים וולפסון נמסר ל"ידיעות אחרונות": "הניתוח לתיקון קיצור קיבה עבר ללא סיבוכים, אך בתקופת ההבראה אכלה החולה - בניגוד להוראות - כמות גדולה של מזון. בעקבות כך הופיע דלף בקו התפרים בקיבה, והחולה עברה ניתוח נוסף לתיקון הדלף. עם ההתייצבות במצבה היא הועברה למחלקה הכירורגית, שם טופלה תחת השגחה צמודה ובמצבה חל שיפור ניכר. לאחרונה אף החלה החולה לרדת מהמיטה לכיסא גלגלים שנרכש על ידי בית החולים במיוחד עבורה ובהתאמה למשקלה (160 ק"ג). הבוקר, באופן פתאומי, היא מתה בשנתה, כנראה מהתקף לב. אנו מצטערים ומביעים תנחומים למשפחה". הבת עדנה טוענת כי האם לא עברה על הוראות הרופאים ואכלה בצורה מדודה.

ממשרד הבריאות נמסר, כי המקרה ייבדק על ידי הוועדה שמונתה בתחילת השנה לבדוק את הנסיבות שהובילו למותם של שלושה חולים, שמתו לאחר שעברו ניתוח לקיצור קיבה בוולפסון. הוועדה מגבשת בימים אלה את המלצותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully