וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה חדה ברישום פריטים למכירה פומבית ביאהו!

3.3.2001 / 18:53

מאז הפך הרישום ב-9 בינואר לשירות בתשלום, צנחו הפריטים מכ-2.7 מיליון ל-429 אלף ביום רביעי



מאת עידו קינן


גילדת המכירות הפומביות, גוף המנטר את עולם המכירות הפומביות המקוונות, מצא ירידה של 86 אחוזים ברישום פריטים למכירה ביאהו!. חדשות ניוזבייטס מדווחים, שהירידה נובעת מהמעבר לרישום בתשלום בחודש שעבר.

לדברי מנכ"ל הגילדה, רוזלינדה בולדווין, הממוצע באתר עלה מכ-2.7 מיליון רישומים, ל-2.8 מיליון רישומים ב-9 בינואר, היום האחרון לרישום פריטים בחינם, ונפל ל-429 אלף אתמול. "אני חוזה עוד נפילה ב-22 בפברואר, כשיסתיימו הרישומים מחדש בחינם", אמרה בולדווין. ב-9 בינואר עוד היתה אפשרות לחדש את הרישום בחינם, ורישום כזה תקף עד שישה שבועות.

דובר יאהו! מסר, שהחברה לא משחררת מספרים, אך אישר שהייתה ירידה, ואמר שהחברה מרוצה מהתוצאות. עם ההחלטה לגבות תשלום על השירות, העריכה החברה, שמספר הרישומים יקטן במחצית. עוד אמר הדובר, כי החברה החליטה לגבות כסף כדי לצמצם את הבלגן באתר. עכשיו אנשים יכולים למצוא מכירות בקלות יותר, טוענים בחברה.

בולדווין מאשימה את יאהו! בספין תקשורתי. "ב-12 בפברואר, רק לשני אחוזים מהפריטים היו הצעות מחיר, לעומת הממוצע בעבר, בין 30 ל-35 אחוז", היא אומרת. "אולי זה קורה כי יותר אנשים משתמשים באופצית 'קנה עכשיו' במקום להציע מחיר, אבל אם זה כך, למה בכלל להחזיק אתר מכירות פומביות? אם הם אומרים שהמכירות הפומביות השתפרו, זה ספין תקשורתי".

בולדווין אומרת, שהקונה הממוצע במכירות הפומביות הוא בן לדור ה"בייבי בום", עצמאי ושונא ממסד, בגיל הממוצע 46, ואדם לא סלחני, שיעזוב חברה אחרי הפשלה הראשונה שלה. רבים מהמשתמשים בשירותי האתר מחזיקים אלפי נקודות, כמו אלו של כרטיסי אשראי, איתן הם יכולים לשלם באתר. לדברי בולדווין, "ברגע שהחברה הכריזה שתגבה תשלום, היא הודיעה שיהיה אפשר לשלם גם עם הנקודות הללו. אני חוזה, שכשהחשבונות הללו יתרוקנו, החברה תתמוטט".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully