וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוסנט מתקשה לגייס 6.5 מיליארד דולר; דירוג האשראי שלה עלול לרדת

3.3.2001 / 18:53

בלוסנט שוקלים למכור נכסים; אחת המועמדות למכירה היא חטיבת הסיבים האופטיים


ltpgt
יצרנית ציוד התקשורת לוסנט מתקשה לגייס 6.5 מיליארד דולר שנועדו להשאיר את דירוג האשראי של החברה מעל הדירוג "זבל".
lt/pgt

ltpgt
במהדורה המקוונת של "וול סטריט ג'ורנל" נמסר כי בחברה שוקלים למכור נכסים כדי לגייס את הסכום הדרוש. בשבוע שעבר קיבלה לוסנט הורדות דירוג מחברות האשראי מודי'ס ו-S&P. האנליסטים טוענים כי אחת המועמדות למכירה היא חטיבת הסיבים האופטיים שהכנסותיה מסתכמות ב-2 מיליארד דולר לשנה.
lt/pgt

ltpgt
ללוסנט ניתן שבוע כדי לחדש את קו האשראי בסך 2 מיליארד הדולר. עד כה חיפשה לוסנט מקורות להלוואה חדשה, שתחליף את קו האשראי בסך 2 מיליארד דולר המסתיים ב-22 בפברואר. בנקי ההשקעות ג'יי. פי. מורגן וסלומון סמית ברני מנסים לארגן את ההלוואה כחלק מתוכנית הלוואה של 4.5 מיליארד דולר. לוסנט מנסה לארגן קו אשראי נוסף של 2 מיליארד דולר לתקופה של 5 שנים, שתחל ב-2003.
lt/pgt

ltpgt
חברת דירוג האג"חים מודי'ס מסרה כי אם לוסנט לא תצליח לחדש את קו האשראי, תישקל הורדת דירוג החוב של החברה אל מתחת לרמת השקעה.
lt/pgt

ltpgt
הורדת הדירוג ל"זבל" תגרום לייקור עלותן של ההלוואות ותמנע מהחברה למכור איגרות חוב קונצרניות קצרות, שהן סוג של חוב. הורדת הדירוג האחרונה כבר הוציאה למעשה את לוסנט משוק איגרות החוב הקצרות, מכיוון שלרוב הקרנות המתמחות בשוק הכסף - המשקיעות הגדולות ביותר בשוק הזה - אסור לקנות איגרות חוב קצרות מחברות בעלות דירוג נמוך כפי שיש ללוסנט.
lt/pgt

ltpgt
דוברת החברה, מישל דייווידסון, מסרה שהחברה מאמינה ביכולתה להשיג קו אשראי חדש עד ה-22 בפברואר, אולם בנקאים המקושרים ללוסנט ציינו שהשגת קו האשראי מוטלת בספק.
lt/pgt

ltpgt
יש לציין כי לוסנט מציעה לבנקים ריבית הגבוהה ב-2% מהריבית הבין-בנקאית שבלונדון, כמעט כפול משיעור הריבית שמציעות חברות אחרות עם דירוג אשראי דומה עבור קו אשראי לשנה.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully