וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנהלים ומורשי החתימה בבנק הבינלאומי דורשים להכריז על סכסוך עבודה

3.3.2001 / 18:53

הסכסוך יקיף 600 עובדים; יו"ר ועד המנהלים ומורשי החתימה טוען כי עובדי הבינלאומי מופלים לרעה, בין היתר, בניצול ימי חופשה


ltpgt
lt/bgtמאת חיים ביאורltbgt

ועד המנהלים והמורשים בבנק הבינלאומי הראשון החליט אתמול לפנות לחטיבת הבנקים בהסתדרות הפקידים בדרישה שתכריז על סכסוך עבודה שיקיף 600 עובדים.
lt/pgt

ltpgt
יו"ר ועד המנהלים ומורשי החתימה, יצחק לגריסי, אמר כי צפויה החרפה ביחסי העבודה בבנק בעקבות המבוי הסתום שאליו נקלעה אתמול הפגישה של חברי הוועד עם המשנה למנכ"ל הבנק, דוד עוזיאל.
lt/pgt

ltpgt
לדבריו, הפגישה התקיימה כדי שעניינים שבמחלוקת בין הוועד להנהלה יבואו על פתרונם, לפני פרישתו של מנכ"ל הבנק, שלמה פיוטרקובסקי, ביום ראשון הקרוב.
lt/pgt

ltpgt
לגריסי אמר כי בקרב המנהלים ומורשי החתימה שוררת תסיסה על כך שהסכם ההצמדה בתנאים הנלווים לשכר בינם למקביליהם בבנק לאומי אינו מיושם. לדבריו, עובדי הבינלאומי מופלים לרעה, בין היתר בעניין חישוב ימי מחלה של ילדי העובדים כימי המחלה של העובדים עצמם - בבנק לאומי ניתן לחשב עד 25 ימי מחלה של ילדי העובדים כימי מחלה של העובדים, ואילו בבינלאומי ניתן לחשב רק ששה ימי מחלה מסוג זה.
lt/pgt

ltpgt
לגריסי טען כי קיימים הבדלים לרעת עובדי הבינלאומי גם בתחום ניצול ימי חופשה ומענקי יובל.
lt/pgt

ltpgt
לדבריו, סיבה שנייה לתסיסה היא אי ודאות בנוגע לגובה הבונוס השנתי. "פיוטרקובסקי הבטיח לוועד המנהלים ומורשי החתימה שעם פרסום תוכנית העבודה של הבנק ל-2001 הוא יקבע את הקריטריונים שעל פיהם ייקבע גובה הבונוס", אמר לגריסי. "תוכנית העבודה פורסמה לפני חודש, אך הקריטריונים בנוגע לבונוס לא פורסמו".
lt/pgt

ltpgt
עוד אמר לגריסי כי הוועד זועם על ההנהלה על כך שפיטרה עובד ששימש קצין ביטחון בבנק, בשל חשדות שהוא מעורב באי סדרים, בלא להביא זאת לידיעת הוועד.
lt/pgt

ltpgt
דובר הבנק אמר בתגובה כי הנהלת הבנק כיבדה את כל הסכמיה עם ועדי העובדים, וכך היא תנהג גם בעתיד.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully