וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: בורסת טוקיו ירדה ב-1.1% לנוכח הערכות שראש ממשלת יפאן עשוי להתפטר

3.3.2001 / 18:53

מניות האופטיקה צנחו בעקבות הורדת תחזית המכירות והרווחים של נורטל


ltpgt
הבורסה בטוקיו סיימה את יום המסחר בירידות של 1.1% לנוכח הערכות שראש הממשלה, יושירו מורי, עשוי להתפטר. כמו כן, המשקיעים ממתינים לפגישת ה-G7 שאמורה להתקיים בסוף השבוע.
lt/pgt

ltpgt
תרמה לירידות הודעתה של ממשלת יפאן על כך שקצב היציאה מהמיתון במדינה הינו איטי לנוכח ההאטה בארה"ב. רמת הצריכה הפרטית ביפאן ממשיכה להיות נמוכה ושיעור האבטלה עולה. מניות האופטיקה ויצרניות נוספות של ציוד תקשורת רשמו ירידות בעקבות אזהרת הרווח של נורטל אתמול.
lt/pgt

ltpgt
ירידות השערים התמתנו במהלך יום המסחר בעקבות העליות בנאסד"ק, אולם אזהרת הרווח של נורטל הורידה את מניותיהן של יצרניות ציוד התקשורת. יצרנית הכבלים האופטיים פורוקאווה צנחה ב-10.8%, חטיבת האופטיקה של ניפון איבדה 13.9%, ומניותיה של ענקית התעשייה סומיטומו, המתחרה בפורוקאווה, ירדו ב-4.8%. פוג'יטסו וקיוסרה ירדו בשיעורים מתונים יותר.
lt/pgt

ltpgt
במגזר הטלקום בלטה מניות NTT שסיימו את המסחר בירידות: ענקית הטלקום ירדה באחוז, חטיבת הסלולר NTT דוקומו ירדה ב-1.9% ו-NTT דאטה ירדה ב-0.8%.
lt/pgt

ltpgt
בשוק הרכב ביפאן ירדה הונדה ב-4.7% לאחר שדיווחה על ירידה של 25% ברווחים ברבעון הרביעי. בחברה מציינים כי היקף מכירותיה באירופה ירד, לצד עלייה במכירות ביפאן ובארה"ב. הרווח הנקי של הונדה הסתכם ב-406 מיליון דולר.
lt/pgt

ltpgt
בשווקים האסייתיים האחרים עלה מדד הקוספי בקוריאה ב-0.2% בעקבות יצרנית השבבים סמסונג. לעומת זאת, בטייוואן ירדה יצרנית השבבים הגדולה במדינה, טייוואן סמיקונדקטור, באחוז, לנוכח הערכות כי הביקוש לשבבים עשוי לרדת השנה.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully