וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד האוצר יגבש פתרון משולב עם חברות ביטוח המסרבות לבטח מפעלים בשטחים

3.3.2001 / 18:53

מאת אורה קורן וזוהר בלומנקרנץ
משרד האוצר יבחן בימים הקרובים פתרון לבעיית המפעלים בשטחים, שחברות הביטוח מסרבות לבטחם בביטוח נגד נזקי רכוש וטרור - העלולים להיגרם כתוצאה מההתקוממות בשטחים - כך מסר אתמול מנכ"ל התאחדות התעשיינים, יורם בליזובסקי.

בליזובסקי אמר את הדברים בעקבות פגישה שנערכה השבוע עם המפקחת על הביטוח במשרד האוצר, ציפי סמט. לדבריו, האוצר יגבש פתרון משולב, שעל פיו חברות הביטוח ומשרד האוצר ישאו בנטל הביטוח של חברות ישראליות הפועלות בשטחים. יותר מ-20 מפעלים הנמצאים באזורי התעשייה עטרות וברקן קובלים על כך שחברות ביטוח נמנעות מלבטחם בביטוחי רכוש ונזקי טרור.

בליזובסקי ציין כי ביטוח רכוש אמור לתת מענה למקרים, דוגמת שריפות, גניבות, והצפות; ביטוח נזקי טרור אמור לתת מענה מלא לנזקים הנגרמים מפעולות טרור ולפצות על הכיסוי החלקי הניתן באמצעות מס רכוש וקרן פיצויים.

בפגישתם אמרה סמט כי היא מזהה כשל שוק, שבו חברות ביטוח בישראל, באמצעות מבטחי המשנה שלהן בחו"ל, אינן מוכנות לבטח מפעלים בקו העימות - משיקולים כלכליים - בשל המתיחות הביטחונית. באחרונה התלוננו בעלי עסקים רבים באזור התעשייה עטרות בירושלים על סירובן של כמה חברות ביטוח לבטח את עסקיהם, בשל התגברות פעולות האיבה באזור.

מנכ"ל איגוד לשכות המסחר, יוסי שוסטק, העביר תלונה לסמט ודרש את בדיקתה והתערבותה בעניין. לטענתו, באחרונה התקבלו באיגוד לשכות המסחר תלונות של בעלי עסקים באזור התעשייה עטרות בירושלים. הוא אמר כי "אזור התעשייה עטרות הוא חלק מירושלים רבתי. אם התלונות נכונות, לא ברורה מהות סירובן של חברות הביטוח, מאחר שהמדינה מכסה עסקים אלה בגין נזקים פיסיים שנגרמו מפעולות איבה".

שוסטק הוסיף שמהתלונות עולה כי חברות הביטוח חוששות, ככל הנראה, מאי עמידת המדינה בהתחייבויותיה לפצות את העסקים, שתביא להפניית התביעות כלפי המבטחים הפרטיים. לדבריו, סירוב המבטחים הוא אפליה חמורה של העסקים האלה, הנתונים ממילא במצוקה ביטחונית וכלכלית קשה זה כמה חודשים, ועל הממונה על הביטוח להתערב במהירות להפסקת אפליה זו.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully