וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליבריה: הנשיא טיילור התפטר מתפקידו

רויטרס

8.8.2003 / 0:05

סגנו צפוי להתמנות במקומו ביום שני; עדיין לא ברור אם טיילור יעמוד בדרישות המורדים ויגלה מרצון כפי שהתחייב; כוח שמירת שלום ראשוני נכנס לבירה

על רקע הגעתם של כוחות השלום הניגרים לבירת ליבריה, מונרוביה, הגיש אמש נשיא המדינה, צ'ארלס טיילור, מכתב התפטרות לבית המחוקקים, כשהוא סולל את הדרך למינויו של סגנו לתפקיד, ביום שני. התפטרותו של טיילור התקבלה רשמית, אולם עדיין לא ברור האם הנשיא יעזוב את המדינה ביום שני כפי שהתחייב. ארגוני המורדים הודיעו כי לא יסירו את המצור מעל מונרוביה עד ליציאתו של טיילור מהמדינה.

ב"ניו יורק טיימס" דווח כי אתמול לא התייחס הנשיא לסוגיית עזיבתו. אחת האפשרויות היא שטיילור יגלה לניגריה, שהציעה לו מקלט מדיני. הנשיא טיילור הדגיש כי יסכים לעזוב את ליבריה רק אם יבוטלו האישומים בפשעי מלחמה התלויים נגדו בבית משפט בסיירה לאון.

כוח חלוץ של כ-150 חיילים ניגרים מכוח שמירת השלום נכנס אתמול למונורביה. עדי ראייה דיווחו כי אלפי תושבים עמדו בצדי הדרכים והריעו לחיילים בקריאות "לא למלחמה, כן לשלום". חיילי כוח השלום נכנסו לעיר כשהם מנופפים בדגלים לבנים.

מנהיג ארגון המורדים הליברי, "ליברים מאוחדים למען דמוקרטיה ופיוס" (LURD), סקו קונו, אמר אתמול לעיתון הצרפתי "לה פיגארו", כי ארגונו מקדם בברכה את הכוחות המערב אפריקאיים לשמירת שלום שהגיעו למדינה. לדבריו, אין בכוונתו להפריע להם במשימתם. מאז חודש יוני ערכו המורדים שלוש התקפות על הבירה במהלכן נהרגו למעלה מ-2,000 אזרחים ליברים. מנהיג המורדים הביע היום תקווה, כי בקרוב תקום במונרוביה ממשלה חדשה בשיתוף המורדים ותומכיו של טיילור.

בתוך כך, נחת שלשום במונרוביה כוח אמריקאי ראשוני ובו שבעה נחתים וצוות סיוע הומניטרי. שלושת המסוקים שהביאו את החיילים נחתו תחת מעטה סודיות בשגרירות האמריקאית בבירה. נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, אישר בתחילת השבוע את שליחת הכוחות האמריקאים, כסיוע לכוחות האפריקאיים לשמירת השלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully