וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זאבי טירפד את גיוס ההון של בזק; עובדי החברה: נטרפד את ההפרטה

3.3.2001 / 18:53

על פי ההערכות, זאבי, הנחשב כמועמד העיקרי לרכישת השליטה בחברה, התנגד לגיוס ההון כדי להפעיל לחץ על החברה ועל הממשלה לזירוז ההפרטה

מאת הדר חורש

עובדי חברת בזק מאיימים לטרפד את הפרטת החברה אם איש העסקים, גד זאבי, לא יחזור בו מהחלטתו למנוע גיוס הון לחברה. אתמול סיכל זאבי ניסיון של הממשלה להגדיל את ההון הרשום של בזק לצורך גיוס ההון, בנימוק כי יש להצמיד את ההנפקה למכירת השליטה בחברה.

אסיפת בעלי המניות של בזק התכנסה אתמול לדיון בהגדלת ההון הרשום לקראת גיוס ההון לחברה. על פי התוכנית, צריכה החברה לגייס 1.3 מיליארד שקל שישמשו להבטחת זכויות הפרישה של העובדים, במסגרת תוכנית ההתייעלות. גיוס ההון הוא תנאי שהציבו עובדי בזק לתמיכתם בהפרטה.

יו"ר ועד עובדי בזק, שלמה כפיר, התקשר אתמול לזאבי, המחזיק ב-20% ממניות בזק. בעקבות השיחה הודיע כפיר כי ימנע את פרסום המודעה של הממשלה למכירת השליטה בחברה, עד להשלמת גיוס ההון. בעלי מניות האשימו אתמול את זאבי כי הוא פועל בניגוד לטובת החברה, ומונע את שיפור יציבותה הפיננסית.

נציגתו של זאבי באסיפה טענה כי יש לדחות את ביצוע ההנפקה ולבצעה במקביל למכירת השליטה בחברה. זאבי טען כי אין לגייס הון לפני שמחיר מניית בזק בבורסה יגיע ל-25 שקל (כיום מחירה 6.64 שקלים). לנוכח התנגדות זאבי, לא הושג הרוב הדרוש (75%) באסיפה, וההחלטה הוסרה מסדר היום. על פי ההערכות, זאבי, הנחשב כמועמד העיקרי לרכישת השליטה בחברה, התנגד לגיוס ההון כדי להפעיל לחץ על החברה ועל הממשלה לזירוז ההפרטה.

האסיפה אישרה גם את שכרו ותנאי העסקתו של עידו דיסנצ'יק כיו"ר פעיל. דיסנצ'יק מונה בספטמבר 2000 ליו"ר לא פעיל, מכיוון שבאותה תקופה לא היו בבזק דירקטורים מקרב הציבור שנדרשו לשם אישור ההסכם איתו.

באסיפה הוצע לשלם לדיסנצ'יק שכר יו"ר פעיל (38 אלף שקל בחודש) ממועד מינויו כיו"ר החברה. התומכים בהצעה טענו כי מינויו כיו"ר לא פעיל היה טכני, ובפועל דיסנצ'יק כיהן כיו"ר פעיל לכל דבר. רשות החברות התנגדה להצעה בנימוק שהיא תביא לתביעות שכר של כל יושבי הראש הבלתי פעילים בחברות הממשלתיות.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully