וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק המט"ח: ייסוף של 0.09% בשקל - הדולר יורד ל-4.0995 שקלים

3.3.2001 / 18:53

הפעילים בשוק סבורים כי הציפיות להקמת ממשלת אחדות כבר מגולמות בשער הדולר; סל המטבעות מתחזק ב-0.08%

בעקבות פרסום מדד המחירים השלילי לחודש ינואר 2000, אשר הפתיע בירידה של 0.6%, ולאחר שאמש נודע כי הושג סיכום על הקמת ממשלת אחדות לאומית, מתאפיין היום המסחר בשוק המט"ח בהתחזקות קלה בשיעור של 0.09% בשקל, ושערו של הדולר יורד כעת לרמה של 4.0995 שקלים. סל המטבעות רושם בשעה זו עלייה של 0.08% לרמה של 4.2059 שקלים.

מחדר העסקות של בנק דיסקונט נמסר כי המסחר בדולר מתנהל במחזורים נמוכים ויום המסחר צפוי להיות רגוע למדי. בדיסקונט סבורים כי תגובת שוק המט"ח למדד חודש ינואר באה לידי ביטוי בשער הדולר כבר אתמול.

כלכלני בנק הפועלים מציינים כי הדולר נחלש השבוע ב-0.3%, מה שמרמז כי הוא כבר מגלם את ממשלת האחדות שבדרך. לדעת כלכלני הפועלים, עדיין קיימות אי ודאויות סביב המצב הבטחוני, מצד אחד, והמצב הכלכלי בארה"ב והשפעתו על הנאסד"ק, מצד שני.

לנוכח זאת ממליצים כלכלני הפועלים לשמור במסגרת התיק הסולידי על רכיב מט"חי בשיעור של עד כ-15%. עם זאת, במידה והדולר ימשיך להיחלש כנגד השקל, ממליצים בבנק לבחון אפשרות של הגדלת הרכיב המט"חי בתיק ההשקעות.

כלכלני הפועלים מציינים, כי בהתחשב בנתונים הקיימים היום, מומלץ לבצע את ההשקעה באפיק המט"חי בעיקר דרך פיקדונות במט"ח או איגרות חוב מסוג גלבוע. כמו כן, ממליצים בבנק לבחון השקעה בפיקדונות צמודים למטבעות אירופיים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully