וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: הרשות על סף קריסה

3.3.2001 / 18:53

בקרב כוחות הביטחון גוברת ההערכה כי ערפאת ואנשיו מאבדים את השטח; הפיגועים האחרונים התבצעו שלא בהוראתו, אולם הוא לא ניסה למנוע אותם; קצינים דורשים: להעלות את רף התגובה

לצד הזעם הרב שמפנים במערכת הביטחון כלפי הרשות הפלסטינית עקב ההסלמה בימים האחרונים מתגבשת ההערכה כי הרשות נמצאת על סף התרסקות. "הארץ" מפרסם כי גורמי ביטחון אומרים שהפיגועים האחרונים, וביניהם הדריסה בצומת אזור, ירי המרגמות על נצרים וחילופי האש בכל השטחים, לא באו אמנם בהוראתו של ערפאת, אך גם ללא התנגדות מצדו. "נוצר מצב שבו כל אזור בשטחים פועל לפי ראות עיניו", הם אמרו. בנוסף הם מאתרים מאבק בין אנשי מרואן ברגותי למקורבי תאופיק טיראווי בשאלה מי יפגע יותר בישראלים.

קצינים בכירים מציינים כי יש לשנות את אופי התגובה של צה"ל ולהעלות את רף הפעילות. לדבריהם יש להכריז על אנשי כוחות הביטחון הפלסטיני כאוייב ולאפשר לעיתים להיכנס לשטחים שבשטח A, שבשליטת הפלסטינים.

נקודה נוספת למחשבה שעלתה בצה"ל לאור הפיגוע האחרון הוא הפרופיל של המחבל הממוצע. עד כה נחשבו אנשים צעירים ורווקים למחבלים פוטנציאליים, אולם מבצע הפיגוע האחרון, נשוי ואב לחמישה ילדים, טרף את הקלפים ומחייב היערכות שונה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully