וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נורטל מורידה תחזיות צמיחה ל-2001, ומאשימה בכך את החולשה בכלכלה האמריקאית

3.3.2001 / 18:53

נורטל הודיעה כי תפטר 4,000 עובדים נוספים, ובכך יגיע מניין המפוטרים בחודשים האחרונים ל-10,000; ההפסדים יהיו 4 ס' למניה ברבעון הבא, לעומת תחזיות ל-16 ס' למניה


ltpgt
ענקית ציוד התקשורת נורטל הודיעה היום כי היא מקצצת את תחזיות הצמיחה שלה לשנת 2001, לאור ההאטה הצפויה בכלכלת ארה"ב. בנוסף, הודיעה החברה כי היא לא מעריכה שהשוק בו היא פועלת יוכל להתאושש לפני הרבעון הרביעי - תחזית פסימית למדי, שכן החברה דיברה מוקדם יותר על התאוששות השוק כבר במחצית השנייה של 2001.
lt/pgt

ltpgt
מעניין לציין, כי חברה נוספת המייצרת ציוד אופטי, סיינה (סימול CIEN), הודיעה היום כי היא צופה ששנת 2001 תהיה טובה עבורה. נורטל, לעומתה, צופה כעת כי הפסדיה לרבעון הראשון של 2001 יהיו 4 סנטים למניה, וכי היא תדווח על הכנסות של 6.3 מיליארד דולר, וזאת בעוד התחזית הממוצעת בוול סטריט היתה לרווח של 16 סנט למניה ולהכנסות של 8.1 מיליארד דולר.
lt/pgt

ltpgt
החברה אף הודיעה כי היא תיאלץ לפטר 10,000 עובדים בסך הכל, וזאת לאחר שבמאמצי ההתייעלות שלה הודיעה כבר בסוף השנה כי היא מעריכה שתיאלץ לפטר 6,000 עובדים "בלבד". המניה יורדת כעת במסחר בבורסות האלקטרוניות בכ-20%.
ltbgt
נורטל לא חזתה את חומרת הפגיעה והמהירות שלה
lt/bgt
"כבר בעבר ציינו שעל התחזיות שלנו ל-2001 ישפיעו חוסר הוודאות בשוק והמצב הכלכלי הרעוע", אמר היום ג'ון רות, נשיא ומנכ"ל נורטל, "אולם היום אנו מבינים שלא צפינו נכון את הקצב המהיר של הפגיעה בנו ובכלכלה, ואת מידת החומרה של הפגיעה", הוא אמר. לדבריו, החברה חשה בהאטה מכיוון הזמנות מלקוחות, בעיקר בארה"ב, שעה שאלה ממתינים שהערפל מעל לעתידה של התעשייה יתפוגג.
lt/pgt

ltpgt
לאור הערכות החברה על צמיחה של כ-10% בלבד השנה, נראה כעת כי היא תדווח על רווח של 81 סנט למניה בשנת 2001 ועל הכנסות של 35 מיליארד דולר. האנליסטים יצטרכו לתקן את הערכותיהם האופטימיות, שדיברו על רווח של 96 סנט למניה והכנסות של 39 מיליארד דולר לשנת 2001.
lt/pgt

ltpgt
נורטל היא חברה קנדית המתמחה ביצור מוצרים ומערכות לתשתיות רשתות תקשורת ברחבי העולם, הן אלחוטיות והן קוויות. החברה גם פועלת בתחום העברת נתונים ופתרונות תקשורת אלחוטית לאינטרנט.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully