וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מניות האופטיקה הובילו את הנאסד"ק לעלייה של כ-2.5%; מרקורי טיפסה ב-9.5%

3.3.2001 / 18:53

צ'ק פוינט, שזכתה היום להמלצת "קנייה חזקה" מליהמן ברדרס, עלתה ב-5.4%; טבע הוסיפה כ-4% בתגובה לדו"חות; קומברס עלתה ב-9%, יום לאחר הודעה על חוזה עם AT&T

תחזית מכירות טובה לשנת 2001 מכיוונה של יצרנית ציוד האופטיקה סיינה (סימול CIEN) - בהחלט לא מראה שגרתי בתקופה האחרונה - הצליחה להוביל היום את וול סטריט ליום נוסף של עליות. מניות האופטיקה היו היום במרכז הבמה, ונהנו במיוחד מאווירה חיובית מניות החברות קורנינג, ו-JDS (סימול JDSU), שהודיעה השבוע על השלמת המיזוג עם חברת SDL.

נראה כי השוק רק חיכה להודעה מסוג זה של סיינה, בסיום המסחר הצליח מדד מניות הטכנולוגיה לעלות ב-2.47% וזאת לאחר עלייה של 4% מוקדם יותר, ונסגר ברמה של 2,552.91 נקודות - קרוב מאוד לקו 2,600 הנקודות בו לא ביקר כבר יותר משבוע.

העליות הצליחו לסחוף היום את כל הסקטורים, ובסיום המסחר מדד הדאו ג'ונס עלה ב-0.89% לרמה של 10,891.02 נקודות. בתום המסחר פירסמה חברת HP (היולט פאקרד) 10003722-MRQ, שהיא אחת מ-30 החברות הנכללות במדד הדאו ג'ונס, את תוצאותיה הכספיות לרבעון, לקראתן עלתה המניה ב-5.7%.

ההערכות היו ש-HP תדווח על רווח של 40-35 סנט למניה, לעומת תחזית לרווח של 42 סנט למניה, טרם פרסום אזהרת הרווח שלה לרבעון, והיא הצליחה לעמוד בטווח, שעה שדיווחה על רווח של 37 סנט למניה.

HP ודל נותנות אינדיקציה על יצרניות ה-PC

הדו"ח הזה, בנוסף לדו"ח נוסף שהתפרסם לאחר המסחר, של חברת DELL (דל), נותנים אינדיקציה טובה למצבה של תעשיית ה-PC בארה"ב והמוצרים הנלווים אליה. דל הציגה רווח של 18 סנט למניה, ברף התחתון של הטווח שסיפקה באזהרת הרווח שלה. טרם פרסום האזהרה, קיוו האנליסטים לרווח של 25 סנט למניה. מניית החברה עלתה ב-9% לקראת פרסום התוצאות הכספיות.

לאחר שהשבוע לא התפרסמו נתונים מקרו כלכליים חשובים כלשהם, מחר יפורסם מדד המחירים ליצרן לחודש ינואר (PPI). מעניין יהיה לראות את תגובת השוק למספרים, במיוחד לאור אמירותיו של נגיד הבנק הפדרלי, אלן גרינספאן, מתחילת השבוע לפיהן אין מיתון בכלכלה האמריקאית, אך הצמיחה לשנת 2001 תהיה 2.5%-2% בלבד. מכל מקום, ההערכות הן כי המדד ירשום מחר עלייה של 0.2%, ומדד הליבה יעלה ב-0.1%.

ליהמן ברדרס מסייע לצ'ק פוינט לעלות

המסחר בישראליות התאפיין היום בנטייה לעליות, ובלטו במיוחד מניות החברות הכבדות. וכך, מניית צ'ק פוינט, הצליחה היום לעלות ב-5.4% למחיר של כ-95 דולר (נזכיר, כי החברה השלימה ספליט במניה שלשום, ביחס של 2:3). מחיר זה של המניה משקף לצ'ק פוינט שווי של 25 מיליארד דולר - הגבוה ביותר של ישראלית מעבר לים.

זריקת עידוד נוספת קיבלה היום החברה מאת בית ההשקעות ליהמן ברדרס, שהחל לכסות את המניה בהמלצת "קנייה חזקה" ומחיר יעד של 110 דולר. האנליסטים ישראל הרננדז וטובי פישביין, מבית ההשקעות, ממליצים לראות בחולשה שנוצרה לאחרונה במניה הזדמנות קנייה טובה, ונראה כי המשקיעים אימצו את ההצעה בחום. האנליסטים מעריכים כי החברה תדווח על רווח של 28 סנט ברבעון הראשון של השנה, ועל רווח שנתי של 1.27 דולר.

מי שנהנתה היום, באיחור אולי, מהודעה משמעותית שסיפקה כבר אמש היתה מניית חברת קומברס שעלתה ב-8.7% למחיר של 108.8 דולר. בכך, משלימה המניה עלייה נאה של יותר מ-25% במעט יותר מחודשיים.

אמש הודיעה החברה כי כי תספק ל-AT&T וויירלס פלטפורמה של מסרים מאוחדים בה החברה תעשה שימוש ברשת הדור השלישי (3G) של AT&T. בבית ההשקעות סלומון סמית ברני אמרו אמש כי החברה התחרתה באופנווייב על החוזה וגברה עליה, מה שמוסיף לחשיבותו של החוזה עבורה.

טבע עולה בעקבות הדו"חות

גם מניית מרקורי נהנתה היום מאווירה חיובית, וטיפסה ב-9.5% למחיר של 84.4 דולר. מרקורי, ממש כמו קומברס, משלימה אף היא עלייה מצטברת של יותר מ-25%, אולם אצלה מדובר במהלך מרשים יותר, שכן היא עשתה זאת ביומיים בלבד.

החברה הוזכרה היום בהקשר מחמיא ב"רד הרינג", שם התפרסמה הערכה כי דווקא חברות כמו מרקורי ופריסייס, העוסקות בפתרונות לניהול אפליקציות, אמורות ליהנות מהעובדה שהפוקוס היום בתקציבי ה-IT מופנה לכיוון כלי ניהול וניטור. מניית פריסייס, אגב, ירדה היום ב-4.7% למחיר של 23 דולר.

גם מניית טבע זכתה היום לאווירה חיובית, ואצלה היה זה על רקע פרסום תוצאותיה הכספיות לרבעון. המניה עלתה היום ב-4.1% למחיר של 63.1 דולר. טבע דיווחה היום על הכנסות של 518 מיליון דולר ברבעון - גידול של 36% לעומת ההכנסות ברבעון המקביל, ושל 15% לעומת ההכנסות ברבעון השלישי. הרווח של החברה ברבעון הרביעי הסתכם ב-57.9 מיליון דולר, שהם 43 סנט למניה בדילול מלא. בכך מכה טבע את תחזיות האנליסטים ב-5 סנט למניה.

ברבעון הרביעי המשיכו לזנק מכירות הקופקסון, שהיא התרופה האתית של טבע המיועדת לטיפול בטרשת נפוצה. מכירות הקופקסון (במונחי שוק) הסתכמו ב-72 מיליון דולר - גידול של 48%. גם נתח השוק של הקופקסון ממשיך לצמוח, והוא מגיע עתה ל-26%.

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה

קומטאץ' וקריטיקל פאת יורדות יחד

בצד היורדות, שלא איכלס היום ישראליות רבות, היתה היום מניית קומטאץ' , שירדה ב-5.3% למחיר של 1.7 דולרים, ובכך משלימה נפילה של כ-50% בשבוע. אמש פירסמה החברה את תוצאותיה הכספיות לרבעון, שהיו גרועות במיוחד, ואפילו יותר מאזהרת הרווח שסיפקה החברה. מעבר לכך, היא הודיעה על מחיקה של 4.4 מיליון דולר מהכנסות שנת 2000, לאור בדיקת חשבונות מחודשת. וכאילו כל זה לא מספיק, החברה הנמיכה את תחזיותיה לרבעון הראשון של השנה, וכעת נראה כי לא תצליח לעמוד בתחזיות המקוצצות גם כך לשנה כולה.

ועוד בעניין קומטאץ': היום חודש המסחר במניית קריטיקל פאת (סימול CPTH), מתחרתה של קומטאץ', שצנחה היום בכ-70% למחיר שפל של כ-3.1 דולרים. נזכיר, כי המסחר במניה הושעה לאחר שהתגלו אי סדרים בנוגע לדו"חותיה הכספיים לשנה החולפת, והתעורר חשד כי החברה דיווחה על הכנסות גבוהות בהרבה מאלה שהיו בפועל. גם קומטאץ', כאמור, הודיעה על מחיקת הכנסות בשנת 2000, כך שפרט לדמיון הטכנולוגי בין החברות בתחום תאי הדואר האלקטרוני מבוססות ה-Web, ניתן למצוא קווי דמיון נוספים.

גם מניית אי.סי.איי הגיבה היום לתוצאותיה הכספיות הגרועות בירידה של 5.7% למחיר של 11.4 דולר. לאחר המסחר אמש, פירסמה החברה את דו"חותיה לרבעון, מהם מתגלה תמונה כלל לא אופטימית. אומנם אי.סי.איי דיווחה על הכנסות של 306.2 מיליון דולר לרבעון - גבוה מההערכה שמסרה ל-290 מיליון דולר, אך בשורות התחתונות מדובר בקריסה של ממש.

ההפסד התפעולי של החברה ברבעון הרביעי, גם לאחר ניכוי כל ההוצאות החד פעמיות אותן בחרה להכליל בדו"חות הגרועים גם כך, עומד על 60.1 מיליון דולר - גבוה ב-50% מהערכות החברה. ההפסד התפעולי של החברה, כולל הפרשות חד פעמיות, מסתכם ב-120.3 מיליון דולר, לעומת רווח תפעולי של 44 מיליון דולר ברבעון המקביל. בתרגום למניה, מדובר בהפסד של 65 סנט למניה לא כולל הפרשות חד פעמיות, או הפסד של 1.22 דולרים בהתחשב בהפרשות אלו.

עוד בלטו: מניית בקווב , שעלתה בסיום ב-16.4% למחיר של 4.4 דולרים; מניית סימטרון (סימול CIMT) שעלתה ב-18.5% למחיר של 1 דולר; ומניית אודיוקודס 10003155-MRQ , שעלתה ב-8.5% למחיר של 20.7 דולר, המשקף לחברה שווי של כ-820 מיליון דולר.

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully