וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוסנט נאבקת להשיג קו אשראי חדש

3.3.2001 / 18:53

החברה מנסה להשיג קו אשראי בסך 6.5 מיליארד דולר עד ה-22 בפברואר; במידה ותיכשל, יירד דירוג האשראי לרמת "אג"ח זבל"


ltpgt
לחברת לוסנט , הגדולה ביצרניות ציוד הטלפוניה, יש שבוע לחדש את קו האשראי בסך 2 מיליארד הדולר - פעולה שעשויה להשאיר את דירוג האשראי של החברה מעל דירוג "זבל".
lt/pgt

ltpgt
לוסנט מחפשת מקורות להלוואה חדשה, שתחליף את קו האשראי בסך 2 מיליארד דולר המסתיים ב-22 בפברואר. בנקי ההשקעות ג'יי פי מורגן וסלומון סמית ברני מנסים לארגן את ההלוואה כחלק מתוכנית הלוואה של 4.5 מיליארד דולר. לוסנט מנסה לארגן קו אשראי נוסף לתקופה של 5 שנים בסך 2 מיליארד דולר, שיחל ב-2003.
lt/pgt

ltpgt
חברת דירוג האג"חים מודי'ס מסרה כי במידה ולוסנט לא תצליח לחדש את קו האשראי, תשקול הורדת דירוג החוב של החברה אל מתחת לרמת השקעה. חברת הדירוג הורידה את דירוגה של לוסנט מוקדם יותר השבוע, לדרגה אחת מעל רמת "אג"ח זבל".
lt/pgt

ltpgt
הורדת הדירוג ל"זבל" תגרום להתייקרות עלות ההלוואות ותמנע מהחברה מלמכור איגרות חוב קונצרניות קצרות, שהן סוג של חוב. הורדת הדירוג האחרונה כבר הוציאה למעשה את לוסנט משוק איגרות החוב הקצרות, מכיוון שלרוב הקרנות המתמחות בשוק הכסף - המשקיעות הגדולות ביותר בשוק הזה - אסור לקנות איגרות חוב קצרות מחברות בעלות דירוג נמוך כדירוג לוסנט.
lt/pgt

ltpgt
דוברת החברה, מישל דייווידסון, מסרה שהחברה מאמינה ביכולתה להשיג קו אשראי חדש עד ה-22 בפברואר, אך בנקאים אשר מקושרים ללוסנט טוענים שהשגת קו האשראי אינה בטוחה כלל. ראוי לציין שלוסנט מציעה לבנקים ריבית על קו האשראי שגבוהה מריבית האינטרבנק שבלונדון ב-2%, כמעט כפול משיעור הריבית שמציעות חברות אחרות עם דירוג אשראי דומה עבור קו אשראי לשנה.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully