וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה: נולדה הסוסה המשובטת הראשונה

7.8.2003 / 0:02

פרומתי, הקרויה על שם דמות מהמיתולוגיה היוונית, נוצרה מתא של סוס בוגר שהותך עם ביצית ריקה; בעליה: כללי המשחק ישתנו מעתה - נוכל לשכפל סוסי מרוץ מהירים

מדענים איטלקים הודיעו אתמול כי הצליחו ליצור את הסוסה המשובטת הראשונה בעולם. בעליה של פרומתי, שנולדה לפני עשרה שבועות, מסרו כי היא במצב בריאותי מצויין. בכך הם הקדימו רק בזמן קצר את עמיתיהם מטקסס שבארה"ב, שמצפים בכל יום להולדתו של סוס משובט משלהם.

כדי לשבט את הסוסה, מסוג "האפלינגר", השתמשו המדענים מהעיר קרמונה בתא עור של סוס זכר בוגר. התא הותך עם ביצית ריקה של סוסה, ששימשה לאחר מכן כאם פונדקאית לפרומתי. הסוסה נולדה בתום 328 ניסיונות כושלים, ונקראה על שמו של פרומיתאוס - שבמיתולוגיה היוונית מתואר כמי שגנב אש מהאלים כדי להעבירה לבני האדם.

סיזר גאלי, בעליה הגאה של הסוסה וחוקר במעבדה לטכנולוגיה הפרייתית מקרמונה, מסר כי בעקבות ההישג, "נוכל לשכפל זנים של סוסים הנמצאים בסכנת הכחדה". לדבריו, "נוכל לקיים מירוץ סוסים שבו יתחרו אחד בשני שיבוטים של סוסי המירוץ המהירים ביותר". עם זאת, הוא מודה, "החוקים יצטרכו להשתנות".

בשנים האחרונות הצליחו מדענים לשכפל כבשים, עכברים, פרות, עיזים, חתולים, ארנבים וחזירים. לפני חודשיים נולד הפרד המשוכפל הראשון, לחוקרים באוניברסיטת איידהו שבארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully