וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קואלקום תבנה רשת סלולרית בשיטת ה-CDMA עבור צ'יינה יוניקום

3.3.2001 / 18:53

הרשת תוכל לשמש 10 מיליון משתמשים ותיבנה בהשקעה שתנוע סביב ה-1.21 מיליארד דולר


ltpgt
צ'יינה יוניקום, חברת הסלולר השנייה בגודלה בסין, אישרה היום שהיא מתכוונת לבנות במהלך השנה רשת סלולרית בקיבולת פוטנציאלית של 10 מיליון לקוחות. הרשת תעשה שימוש בטכנולוגיית ה-CDMA של קואלקום 10003646-MRQ .
lt/pgt

ltpgt
"השנה אנחנו מתכוונים לבנות רשת CDMA בקיבולת מספקת ל-10 מיליון לקוחות, בהשקעה שתנוע סביב ה-1.21 מיליארד דולר", אמר יו"ר יוניקום, Yang Xianzu, לכתבים בפורום העסקים של בייג'ינג.
lt/pgt

ltpgt
ההודעה אישרה דיווח של העיתון הרשמי של סין, בו נמסרו פרטים על גודלה של הרשת המתוכננת. באותה כתבה נמסרה הערכה כספית של 1.8 מיליארד דולר. הערכה גבוהה יותר מזו שנמסרה על ידי יאנג.

ככל שעלות ההקמה של הרשת תהיה גבוהה יותר, יגדלו החוזים העתידיים של מוכרי הציוד הפוטנציאלים, דוגמת לוסנט האמריקאית, סמסונג הגרמנית או ZTE הסינית.
lt/pgt

ltpgt
כמחזיקה העיקרית של הפטנטים על טכנולוגית ה-CDMA, קואלקום תרוויח סכומים עצומים ממכירת ציוד רשת וטלפונים מותאמים לטכנולוגיה זו.
lt/pgt

ltpgt
יאנג אמר שמחירה הסופי של הרשת, שתתפרש על פני יותר מ-160 ערים בסין, ייקבע במכרז פומבי. "הכל יהיה תלוי בהצעת המחיר", הוא אמר. "המטרה שלנו היא שהעלות תהיה נמוכה מעלות ה-GSM" .
lt/pgt

ltpgt
GSM, שיטה עולמית לתקשורות סלולרית, היא הסטנדרט השולט כיום בשוק הסיני. רוב מכריע מקרב 20 מיליון המנויים של יוניקום משתמשים בטכנולוגיית GSM.
lt/pgt

ltpgt
קואלקום ויצרני ציוד מקומיים הפעילו לובי נמרץ שתמך בבניית רשת ה-CDMA. לטענתם, הטכנולוגיה הזו יעילה, ומאפשרת לרשתות לשדרג את עצמן במחיר זול יותר, כדי שיוכלו לספק אינטרנט ושירותי וידיאו במהירות גבוהה.
lt/pgt

ltpgt
יאנג סירב לומר מתי יתחילו להתפרסם המכרזים לקבלני ה-CDMA. סניפי החברה בניו יורק והונג קונג אינם מעורבים בבניית רשת ה-CDMA, אולם גורמים רשמיים ביוניקום מסרו שיש להם אופציית רכישה אם הרשת תהיה רווחית.
lt/pgt

ltpgt
יאנג אמר שהמטרה של קבוצת יוניקום היא להגדיל את מספר מנויי ה-GSM השנה ב-50% ל-30 מיליון. יוניקום גם חיפשה שותפים אסטרטגיים זרים עבור עסקי הטלפון הסלולרי, הקווי ושירותי המידע, אמר יאנג, בלי לספק מידע נוסף.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully