וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזרים הביתה

3.3.2001 / 18:53

מגמה: עובדים שעזבו חברה גדולה לטובת סטארט אפ מבטיח רוצים לחזור אליה


ltpgt
במשך תקופה ארוכה נאלצו חברות ההיי-טק הגדולות להתמודד עם הפיתויים שהציעו חברות הסטארט אפ למועמדים. המאבק על כל עובד הוביל לעלייה משמעותית במשכורות, לחבילת הטבות מגוונת ומפתה ולאופציות - הרבה אופציות.
lt/pgt

ltpgt
המחסור בעובדים גרם לתחלופת עובדים גוברת. על פי נתוני חברת ההשמה MIT, תקופת השהות במקום עבודה אחד עומדת על 18 חודשים בממוצע. באופן טבעי, החברות הגדולות היו הנפגעות העיקריות. עובדיהן שימשו מטרה לסטארט אפים הלהוטים לגייס מועמדים בעלי ניסיון, והעובדים התקשו לעמוד בפני הפיתויים והחלומות להפוך למיליונרים.
lt/pgt

ltpgt
אבל גם זה נגמר. בועת הדוט.קום התפוצצה, סטארט אפים רבים נסגרו, פיטרו, או נקלעו לקשיים. גם חברות עם טכנולוגיות שנחשבו למבטיחות לפני שנה מתקשות להשלים גיוסים. העובדים שעזבו לסטארט אפים שוקלים מחדש את עתידם, בין אם פוטרו ובין אם לא. חלקם נשארים בחברה, חלקם מתחילים לחפש עבודה אחרת, וחלקם מנסים לחזור הביתה, לחברה שנטשו.
ltbrgt
lt/bgtמאתרים "עוזבים מובחרים" ltbgt
חברת טאואר סמיקונדקטורס מדווחת על עשרות פניות של עובדים לשעבר. לדברי סמנכ"ל משאבי האנוש בחברה, אלי לזר, עשרות עובדים שעזבו את החברה לטובת חברות סטארט אפ הביעו בתקופה האחרונה רצון לשוב לחברה. "זה מתחיל בגישושים, בשיחות טלפון המנסות לבדוק אם עדיין יש להם מקום בחברה. אנחנו מקבלים אותם בזרועות פתוחות כי אלו אנשים עם ניסיון. הם מכירים את העבודה ואין צורך ללמד אותם הכל מהתחלה".
lt/pgt

ltpgt
לדברי לזר, קמפיין הפרסום המסיווי שבו החלה החברה, המבטיח הטבות רבות למועמדים שיעברו מאזור המרכז למגדל העמק (שם נמצא המפעל החדש של טאואר), הגביר את כמות הפניות של עוזבי החברה.
lt/pgt

ltpgt
בנוסף, החברה אינה נשארת פסיווית. לזר מציין כי לטאואר, המונה כיום כ-1,000 עובדים ומקווה לקלוט בשנה הקרובה כ-600 נוספים, רשימות העוקבות אחר כל מי שעבד בחברה. כחלק מקמפיין הגיוס, החברה מאתרת "עוזבים מובחרים" ומציעה להם לחזור.
lt/pgt

ltpgt
גם מיקרוסופט העולמית דואגת לשמור על קשר עם עובדים לשעבר, לעדכן אותם בנעשה בחברה ולהציע למתאימים לחזור ולהשתלב בה.
lt/pgt

ltpgt
מנהל משאבי האנוש של NDS, שלמה פארי, מציין כי בארבעת החודשים האחרונים קל יותר לגייס עובדים. NDS מפתחת ומספקת תוכנה לגישה מותנית ומערכות אינטראקטיוויות להעברה מאובטחת של בידור ומידע לטלוויזיה דיגיטלית, ממירים דיגיטליים ומחשבים אישיים. החברה מעסיקה בארץ כ-600 עובדים.
lt/pgt

ltpgt
לדברי פארי, בתקופה האחרונה עובדים של החברה, שעזבו לטובת סטארט אפים, פנו לחברה במטרה לחזור ולהשתלב בה, וכולם מועסקים כיום בחברה. פארי מעריך כי נסיונות החזרה של העובדים נובעים ממצב השוק ומאכזבתם של העובדים מהחברות אליהן עברו. "העובדים שחזרו אלינו הביעו אכזבה מאופי תפקידיהם בחברות החדשות", אומר פארי. "למרות המשכורות הגבוהות יותר בסטארט אפים, הם הביעו רצון לחזור לחברה. כל זה נובע מחיפושם של עובדים אחר ביטחון תעסוקתי ומהרצון לעבוד בחברה עם גב כלכלי חזק".
lt/pgt

ltpgt
למרות ש-NDS מעניקה אופציות רק לחלק מהעובדים, פארי מאמין כי אחד היתרונות של החברה הוא מערך הדרכה מקצועי ורחב, שחברת סטארט אפ אינה יכולה לספק.
lt/pgt

ltpgt
גם יהודה פורת, סמנכ"ל משאבי אנוש במוטורולה תקשורת ישראל, אומר כי התקבלו פניות של עובדים שעזבו את החברה וכיום מעוניינים לחזור. פורת מוסיף כי פניות כאלו היו גם בעבר, אך בתקופה האחרונה ישנה התחזקות של מגמה זו.
ltbrgt
lt/bgt מחפשים משהו מעבר לחלומות והבטחותltbgt
לא רק מי שעזב את חברה גדולה מעוניין לשוב אליה. באינדיגו מדווחים על פניות רבות של "מאוכזבי סטארט אפים". אינדיגו, חברת הדפוס הדיגטלי הצבעוני, מעסיקה כיום כ-500 עובדים. עדי בילדנר, סמנכ"ל משאבי האנוש בחברה, מציין כי בתקופה האחרונה התקבלו קורות חיים של מועמדים רבים שעזבו חברות סטארט אפ, פוטרו, או שהחלו בחיפוש עבודה לפני העזיבה הממשית. "המועמדים שפונים אלינו רוצים לעבור לחברה גדולה ומבוססת", אומר בילדנר. "בין הפניות שקיבלנו יש גם פניות מאנשים בדרגים בכירים".
lt/pgt

ltpgt
לדברי פרץ דמיאל, מנכ"ל חברת ההשמה ינון, ניתן לחוש בבירור שמועמדים מעדיפים את החברות הגדולות והיציבות. העדפה זו נובעת ממצבו המעורער של השוק ותחושת חוסר הוודאות. "יותר אנשים מחפשים ביטחון בעבודה, מחפשים משהו מעבר להבטחות ולחלומות. במצב של השוק כיום, הגיוני שאנשים שעזבו את החברה הגדולה לטובת סטארט אפ - ינסו לחזור".
lt/pgt

ltpgt
חברות נוספות מדווחות על פניות של עובדים בודדים המעוניינים לחזור, ואף מעריכות כי מגמה זו תלך ותתחזק. גם אם ישובו חברות הסטארט אפ לגדולתן, המשבר הנוכחי הותיר את חותמו וחיזק בקרב אנשים רבים את הצורך ביציבות.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully